יומיים אחרי ששר המשפטים החדש, אמיר אוחנה, עורר סערה כשאמר שלא את כל פסיקות בג"ץ צריך לכבד ולקיים, התייחס העיתונאי בן כספית בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לדרמה הגדולה שחולל אוחנה וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתחרט על המינוי המשרת את צרכיו ואת רצונו"להימלט מאימת הדין". בנוסף התייחס העיתונאי למערכת בחירות הקרבה וציין כי כדי לשרוד -  נתניהו חייב "להילחם עם הגב לקיר בקרב האחרון שלו".



המפתח חוזר לידיו של אביגדור ליברמן?


"לא רוצה להעליב אך אחד אבל חושב שסקרים ברגע הזה - אין להם חשיבות רבה. לא יודעים כרגע מה יקרה ומי נגד מי. עוד 70 תעלולי בחירות של נתניהו ממתינים לנו. לא יודעים מה יהיה עם כחול לבן, לא יודעים איפה איילת שקד תהיה. נתניהו צריך 61 ידיים ללא ליברמן כדי לשרוד גם במערכת הבחירות הקרובה. נתניהו צריך להביא הרבה מאוד מנדטים לליכוד, צריך לקוות שהימין החדש או הישן או וואטאבר יקבלו מספר יפה, שהחרדים ישחזרו את כוחם".



הזמן עובד לרעתו.
"זה שנתניהו לא הצליח להקים ממשלה זו מכה אסטרטגית איומה. הוא אמור היה להרכיב את קואליציית החסינות, ואז יהיה לו בנחת הרבה זמן עד לשימוע באוקטובר להעביר את מה ששר המשפטים אמר אצל עמית סגל לפני יומיים שהוא הולך להעביר. זו הדרמה הכי גדולה של השבוע. הוא  הודה בקולו שתפקידו והמטרה שלשמה מונה לשר המשפטים היא כדי לארגן לנתניהו את החסינות. נניח שהוא מקבל את כל המספרים, הוא יקים ממשלה חודש וחצי אחרי הבחירות, כבר הרבה אחרי השימוע".



עוד אמר כספית כי "מנדלבליט רמז שהחלטה אחרי השימוע לא תתעכב שהיא תתקבל על השעון של שי ניצן. נתניהו בבעיה עוד מלפני כן, כי אין לו מספיק ידיים כדי לארגן לעצמו את חבילת החסינות שהוא צריך. גם בימין, גם בליכוד, גם כחלון, יש אנשים שאומרים שהם לא יצביעו לזה ושהם בעד פסקת התגברות שפויה ומאוזנת בסגנון יעקב נאמן, בני בגין, גדעון סער. יש אנשים שהם נגד פסקת התגברות גורפת הכוללת ערעורים מנהליים או מעין שיפוטיים, שזה מה שנתניהו צריך בשביל לקבל את החסינות. לכן - רוב המאבק עוד לפניו".





אין לו מצב פוליטי בו הוא בורח מכתבי האישום.


"בתי הקברות מלאים בכאלה שאמרו ש"הלך עליו", אבל למרות זאת מצבו של נתניהו קשה. הוא ניצח כבר נגד כל הסיכויים מספיק פעמים. יש לו בכרטיסייה מקום לעוד ניקוב אחד. הוא נלחם עם הגב לקיר בקרב האחרון שלו. הוא חייב להביא את ה-61. אם לא - זה נגמר. ישראל לא תלך לעוד בחירות. זה ברור אפילו לחרדים. אם הוא כן מביא את ה-61 זה לא נגמר כי הוא צריך לפרק את מערכת המשפט ואני לא רואה אותו מצליח לעשות את זה. יש מספיק אנשים שמבינים שאי אפשר להרוס מן היסוד את בג"ץ, וכמו שאמרה אתמול הנשיאה חיות - זה עלול להוביל לאנרכיה".



אתה רואה מצב שהסקרים יוכיחו שגבי אשכנזי מביא יותר מנדטים מבני גנץ? שיהיה מהפך?


"אם היית מדביק לו את האופי של נתניהו אז כן. לגבי אשכנזי אין את ה'קילינג אינסטינקט'. היה לו את הסכין בין השיניים ב'גולני'. צריך לעשות פוטש בצמרת כחול לבן. אשכנזי לא מוכן ללכלך את הידיים. אם הוא היה במקום הראשון הוא היה מנצח את הבחירות האחרונות כי הוא מדבר 'ליכודית'. נתניהו אתנו שלושה עשורים כי הוא הוריד את הראשים לכל החברים שלו".



אתה חושב שנתניהו מתחרט על המינוי של שר המשפטים שאמר שלא את כל פסיקות בג"ץ צריך לקיים?
"לא. הוא אמר מה שנתניהו רצה שהוא יגיד. לקח לרה"מ יממה להגיב בצורה לקונית ולהגיד שמבחינתו של נתניהו צריך לכבד את פסיקות בתי המשפט. זו מכה קטנה בכנף. מה שחשוב לנתניהו זה שהוא אמר שהוא מוכן להתגברות גם על החלטות של חסינות. זה סם החיים של נתניהו. זה מה שהוא מכין לעצמו נגד זריקת הרעל של ההליך הפלילי. זה מה שרה"מ צריך. אוחנה מחויב לחלץ אותו מאימת הדין".