ארבעת המופלאים מליברפול: ג'ון לנון, פול מקרטני, ג'ורג' האריסון ורינגו סטאר' או בשמם הרשמי "הביטלס", היו אחת הלהקות המשפיעות והמצליחות בהיסטוריה של המוזיקה העולמית, החל משנות ה-60 ועד ימינו.



אינספור להיטים ואגדות אורבניות סופרו על הלהקה שבשנות השישים ידעה תופעת הערצה מטורפת שנשאה את השם "הביטלמאניה". חברי הלהקה הגדירו תו לבוש, תו מוזיקלי, תו חברתי וחוללו מהפכה תרבותית אמיתית שערכה לא יסולא בפז וטיפחו דורות על גבי דורות של מוזיקאים ברחבי העולם, אך גם בישראל.





בתכנית האחרונה של "מילים ולחן" ב-103FM חזר דודי פטימר אל הלהיטים הגדולים של הלהקה הבריטית אבל בגרסאות העבריות השונות, המשונות ולעתים אף המרגשות שהוקלטו לאורך השנים ובוצעו על ידי מיטב האמנים.



כך למשל השמיע פטימר בתכנית את הגרסה של יהורם גאון ל-I Want To Hold Your Hand שבעברית הפך ל"זה נדבק" (מ' יוסי גמזו), את Hey Jude שבתרגומה של נעמי שמר הפך ל"היי רות" ובוצע ע"י חוה אלברשטיין.





אריק אינשטיין שר את "אובלדי אובלדה" יחד עם חבורת "לול" ואת Yesterday עם יפה ירקוני שהפך ל"רק אתמול" (מ' חיים חפר), שמוליק קראוס שר בכלא את "Mother Nature's Son" שבעברית נקרא "אמא טבע" והשחקן אלברט כהן הפך את A Hard Day's Night לפרודיה מטורפת שכתב יוסי גמזו.