שבע שריפות פרצו היום (שישי) במרחב עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג, גרורים צבאיים פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-3 שריפות ובגזרת מועצה אזורית שער הנגב ב-4 שריפות. על כל השריפות הושגה שליטה ולאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נקבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. 

בתוך כך, פרצו עימותים בין כוחות צה"ל לאלפי מתפרעים פלסטינים בגבול רצועת עזה. 46 פלסטינים, בהם פרמדיקית שנפגעה ברגלה מירי רימון גז, נפצעו בעימותים עם צה"ל ברצועת עזה, כך טוענים מקורות פלסטינים. כמו כן, דווח כי הגדר נפרצה על ידי מתפרעים במזרח הרצועה. 
כזכור, רקטה פגעה ישירות אמש בבית מדרש בעיר שדרות וגרמה לו נזק רב. לא היו נפגעים בנפש. צה"ל אישר הלילה כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור בהם תשתיות טרור במתחמים צבאיים, וכן מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בדובר צה"ל הדגישו עוד כי: "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

 הצתה כתוצאה מבלוני תבערה סמוך לנחל עוז. צילום: אביב הרץ, טי פי אס
הצתה כתוצאה מבלוני תבערה סמוך לנחל עוז. צילום: אביב הרץ, טי פי אס

 

על פי דיווחים פלסטיניים, אחד הטילים שנורו לא התפוצץ, ולפי שעה אין נפגעים בתקיפה המיוחסת. המטרות שנפגעו הן נקודות תצפית של הזרוע הצבאית של חמאס. הזרוע הצבאית של חמאס הורתה לפנות את כל בסיסי האימון והמוצבים הפעילים. דובר חמאס, חאזם קאסם אמר כי: "האיומים של הנהגת הכיבוש במטרה לאסוף קולות לקראת הבחירות - לא מפחידים את העם שלנו".