ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן נפגשו השבוע ודנו באפשרות של שיתוף פעולה במסגרת המפלגה העצמאית שברק שוקל לרוץ בראשה, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 13. בכאן 11 דווח גם כי ברק בוחן הקמת גוש פוליטי חדש, ושואף לצרף אליו גם את ציפי לבני, עדינה בר שלום, לוסי אהריש ודן מרידור. 



בתחילת החודש דווח כי ראש הממשלה לשעבר שוקל ברצינות לשוב לזירה הפוליטית ולרוץ בראש רשימה עצמאית. בנפרד, סגן הרמטכ"ל לשעבר אמר בתחילת החודש ב-103FM כי מה שהתרחש לאחרונה במדינה הוא "חרפה" וכי הוא שוקל הצטרפות לחיים הפוליטיים.



בראיון לתוכנית "הקבינט", אמר גולן כי ההליכה לבחירות נובעת מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו "לוקה בשחיתות" ומעוניין בקואליציה שתחוקק עבורו "חוקים מסוכנים והרסניים". "אני לא נבהל מאתגרים, קשיים או דרך מורכבת. זה שאני נכון להצטרף לפוליטיקה לא אומר שזה יקרה. אין לי כרגע פלטפורמה רלוונטית", אמר אז גולן.


 יאיר גולן. צילום: אלוני מור
יאיר גולן. צילום: אלוני מור

 
כזכור, בפברואר האחרון, בזמן מערכת הבחירות לכנסת ה-21 שכבר הספיקה להתפזר, נחשף כי ברק עמד מאחורי קמפיין החוצות האגרסיבי שקרא לאיחוד במרכז שמאל. מי שהפעיל את הקמפיין הייתה תנועת "אחריות לאומית", המנוהלת על ידי איש סודו של ברק, עו"ד אושי אלמליח, שהיה גם מנכ"ל מפלגת העצמאות של ברק. יש לציין, כי עם ההכרזה על מערכת הבחירות ואף לפניה, קרא ברק לאחד כוחות בגוש המרכז-שמאל, אולם לא הודה כי הוא עומד מאחורי הקמפיין. 

על פי הפרסום, ברגע שראשי מפלגות "יש עתיד" ו"חוסן לישראל-תל"ם" הגיעו להסכם על ריצה משותפת תחת רשימת "כחול לבן", שיגר אלמליח הוראה לחדול מהקמפיין על מנת שלא לעבור על חוק מימון מפלגות.