משרד האנרגיה של סעודיה מסר כי חייבת להגיע תגובה מהירה לאיום על אספקת משאבי האנרגיה, יציבות השוק ובטיחות הצרכנים לאחר התקיפה שבוצעה על שתי מכליות הנפט במפרץ הפרסי.
"חייבת להגיע תגובה נחושה לאיום על אספקת האנרגיה ויציבות השוק שנעצרו בעקבות פעולות הטרור האחרונות בים הערבי", אמר שר האנרגיה של סעודיה חאליד אל פתיח. מקור אמריקאי אמר ל-CNN כי שעות לפני תקיפת המכליות במפרץ עומאן נורה טיל על מל"ט שתיעד את תנועת כלי השיט האיראניים.

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, טען כי מדינתו צריכה להימנע מהלסלים את המתיחות במפרץ וציין כי עדויות למעורבות איראני בתקיפת המכליות. "בריטניה צריכה לפעול במטרה להוריד את המתיחות במפרץ, ולא להיות זרז להסלמה צבאית שהחלה עם פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן. ללא עדויות מהימנות בנוגע למתקפה על המכליות, הרטוריקה של הממשלה רק תגדיל את הסיכון למלחמה".


בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום במהלך מפגש פסגה בינו לבין מנהיגי רוסיה, סין ומדינות אסייתיות נוספות שנערך בדושאנבה בירת טג'יקיסטן, כי בכוונת הרפובליקה האסלאמית להמשיך ולסגת מסיכומי הסכם הגרעין, וזאת בשל חוסר שיתוף פעולה מצד שאר המדינות החתומות על ההסכם.
 
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים אמש את איראן בתקיפת המכליות שהתרחשה במפרץ הפרסי ואמר כי ההוכחות לכך נמצאות בסרטון שפרסם הצבא האמריקאי, בו נראים כוחות איראניים מנסים להסיר את אחד המוקשים הימיים שהודבקו למכליות. את הדברים אמר הנשיא בריאיון לרשת "פוקס ניוז". עם זאת, הנשיא אמר כי וושינגטון רוצה שאיראן תחזור לשולחן המשא ומתן. "אני מוכן כאשר איראן תהיה מוכנה", אמר טראמפ בראיון. 
 
מוקדם יותר פרסם צבא ארצות הברית סרטון בו נראית סירת סיור מסירה מה שנראה כמוקש שהודבק על צידה של אחת הספינות שהותקפו אתמול במפרץ עומאן - ולא התפוצץ. על פי הצבא האמריקאי, מדובר בהוכחה לכך שאיראן היא האחראית לתקיפה. מוקדם לפרסום הסרטון, בכירים אמריקאיים כבר הפנו את האצבע המאשימה לעבר טהרן ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר כי "מודיעין, הנשק ששומש, רמת הביצוע, התקיפה האיראנית הקודמת והעובדה שאין באזור ארגון טרור שמסוגל לעשות זאת", מהווים הוכחה למעורבות איראנית ישירה.