רוחאני בפגישה עם מנהיגי סין ורוסיה: נמשיך לסגת מסעיפי הסכם הגרעין
הסכם הגרעין קורס? נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום במהלך מפגש פסגה בינו לבין מנהיגי רוסיה, סין ומדינות אסייתיות נוספות שנערך בדושאנבה בירת טג'יקיסטן, כי בכוונת הרפובליקה האסלאמית להמשיך ולסגת מסיכומי הסכם הגרעין, וזאת בשל חוסר שיתוף פעולה מצד שאר המדינות החתומות על ההסכם.

כמו כן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את איראן בתקיפת המכליות שהתרחשה אתמול במפרץ הפרסי ואמר כי ההוכחות לכך נמצאות בסרטון שפרסם הצבא האמריקאי, בו נראים כוחות איראניים מנסים להסיר את אחד המוקשים הימיים שהודבקו למכליות. בתוך כך, מקור אמריקני אמר ל-CNN כי שעות לפני תקיפת המכליות במפרץ עומאן נורה טיל על מל"ט שתיעד את תנועת כלי השיט האיראניים. 

לידיעה המלאה

רוחאני. צילום: AFP


תל אביב בצבעי הקשת: רבע מיליון איש צעדו במצעד הגאווה



תל אביב נצבעה בצבעי הקשת: מצעד הגאווה בתל אביב יצא לדרכו אתמול בהשתתפות 250,000 איש, כאשר לצד הבמות שהוקמו ברחבי העיר, צעדו המשתתפים במסלול שהחל בשטח כינוס בשדרות בן ציון - בוגרשוב לכיוון מערב, והמשיך ימינה לרחוב הירקון (צפון), שמאלה לרחוב פרישמן (למערב), שמאלה לרחוב הרברט סמואל (לדרום), ועד להגעה לגן צ'ארלס קלור, בו התקיים הפנינג עד לשעת הסיום. 



לידיעה המלאה



מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני


דיווח: "אהוד ברק ויאיר גולן שוקלים לרוץ יחד ברשימה עצמאית"
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן נפגשו השבוע ודנו באפשרות של שיתוף פעולה במסגרת המפלגה העצמאית שברק שוקל לרוץ בראשה. עוד דווח כי ברק בוחן הקמת גוש פוליטי חדש, ושואף לצרף אליו גם את ציפי לבני, עדינה בר שלום, לוסי אהריש ודן מרידור. 

לידיעה המלאה 

אהוד ברק. צילום: פלאש 90


עשרות פצועים פלסטינים בעימותים בגדר, 7 שריפות פרצו בעוטף עזה
 
שבע שריפות פרצו ביום שישי במרחב עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג וגרורים צבאיים פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-3 שריפות ובגזרת מועצה אזורית שער הנגב ב-4 שריפות. על כל השריפות הושגה שליטה ולאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נקבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

לידיעה המלאה 

הפגנות בגדר סמוך לגבול עזה. צילום: רויטרס


המחאה ניצחה: מושלת הונג קונג הודיעה על השעיית חוק ההסגרה
 
הישג גדול למפגינים בהונג קונג: מושלת העיר, קארי לאם, הכריזה אתמול כי היא משהה לחלוטין את הכוונה לקדם את הצעת החוק השנויה במחלוקת שתאפשר להסגיר תושבים לסין, וזאת אחרי שמאות אלפי בני אדם שיתקו את המרכז הפיננסי בשבוע האחרון.
 
לאם, שהתחייבה כל העת להעביר את החקיקה, התייצבה אתמול מול המצלמות אחרי פגישה עם חברי פרלמנט ולאחר התייעצויות עם הרשויות בבייג'ינג והודיעה כי מפסיקה את הליכי החקיקה שלא צפויים להתחדש בשנה הנוכחית, וזאת לנוכח הזעם הציבורי. "אני מביעה צער על כך שהכשלים בעבודתי וגורמים נוספים עוררו תסכול עמוק ומחלוקות בחברה", אמרה לאם, שטענה כי ההחלטה על הקפאת החוק הייתה שלה ולא של המשטר הסיני. היא טענה כי החלטתה לקדם את הצעת החוק נבעה מאמונתה כי הדבר יועיל להונג קונג, אך הדגישה כי "הממשלה תקשיב לחברה, מתוך גישה פתוחה, על מנת לשמוע דעות לגבי הצעת החוק". 
 

לידיעה המלאה 

קארי לאם (צילום: REUTERS/Athit Perawongmetha)


כ-100 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

 
כ-100 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו קיסריה ומצדה עם 3,500 מבקרים כל אחד, ושמורות הטבע הבניאס ועין גדי עם כ-2,500 מבקרים כל אחד. אכזיב, אשקלון וגן השלושה עם 2,000 מבקרים כל אחד.