סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה היום (שבת) כי פיצוצים עזים נשמעו באזור צבאי בפרבר דומאר במערב הבירה דמשק. בתמונות מהאזור נראה עשן רב מיתמר במקום. על פי הדיווחים במדינה, הפיצוץ אירע במחסן תחמושת במתקן צבאי בעקבות שריפת קוצים שהתפשטה במקום.



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס ביום רביעי האחרון למתיחות הגוברת בגבול הצפון, ורמז כי ישראל סיכלה התארגנות נגדה בגבול סוריה. אף שאין לכאורה קשר בין התקיפה המיוחסת לישראל בין שלישי לרביעי לפנות בוקר בסוריה, לחדירת הרחפן מלבנון במהלך השבוע, טון המסרים המחריף בין בכירי צה"ל למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ותקריות נוספות שאירעו בגבול עם סוריה בשבועות האחרונים, מבטאים במידה רבה את המתיחות הגוברת לאורך הגבול לבנון וסוריה.




בצה"ל עדיין 


בצה"ל עדיין מתחקרים את חדירת הרחפן סמוך ליישוב שלומי השבוע. בשלב זה, עדיין לא ברור אם הרחפן נשלח למטרות איסוף מודיעין או לשם הפרובקציה. בישראל נמנעו מאמירות פומביות המאשימות את לבנון או חיזבאללה באחריות לתקרית. בצה"ל גם מסרבים להתייחס לתקיפת המוצב הצבאי בתל אל־חארה שבגולן הסורי אתמול לפנות בוקר.

הדיווחים מסוריה ואופי המוצב, שבמשך שנים שימש את הסורים למודיעין ותצפית, מצביעים בסבירות גבוהה כי מטרת התקיפה הייתה לפגוע בתשתית טכנולוגית מתקדמת באזור שבו פועל גם חיזבאללה. לעומת מרבית התקיפות המכוונות כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה או כנגד תשתיות חיזבאללה במדינה, התקיפה הזו בתל אל־חארה, כ־12 ק"מ מהגבול הישראלי, שונה במאפייניה.

בשנה האחרונה, לצד בלימת ההתבססות האיראנית בסוריה, מחזק חיזבאללה את אחיזתו במדינה, באמצעות מפקדת הדרום שנותרה בסוריה עם חזרת מרבית לוחמי חיזבאללה ללבנון. בארגון ממשיכים בהקמת תשתית טרור ברמת הגולן, שמטרתה לבצע פיגועים כנגד מטרות ישראליות לאורך הגבול ברמת הגולן.