יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (שבת) כי יפעל לאחר הבחירות לממשלת אחדות בראשות הליכוד שתכלול את כחול לבן בראשות בני גנץ. "הם רוצים ממשלה חרדית-חרד"לית, ממשלת הלכה. נדהמתי לראות את המירוץ הבזוי של גנץ ונתניהו מי ייכנע יותר לחרדים. אנחנו נכפה ממשלה עם הליכוד ועם כחול לבן. נעשה הכל על מנת לחסום ממשלה חרדית. נקווה להגיע למצב שאף אחד לא יוכל להקים ממשל בלעדינו", אמר ליברמן בראיון לתוכניתה של אילה חסון בערוץ 13.

בפוסט שכתב בפייסבוק הוסיף ליברמן: "בנסיבות שנוצרו – הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על "הליכוד" ועל "כחול לבן" להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: "ישראל ביתנו" – "הליכוד" – "כחול לבן". ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל. המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה – בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר. לאחר גיבוש תקציב המדינה, הסכמות בסוגיות הביטחון וסיכומים בנושאי דת ומדינה תוקם קואליציה, ורק אחר כך מי שירצה, על בסיס קווי היסוד האלה, שיצטרף בשמחה".

בליכוד אמרו בתגובה: "יצא המרצע מהשק: ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו". 

בש"ס אמרו על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו כי הוא אינו רלוונטי יותר. "ליברמן,לא רלוונטי יותר. הוא יישאר מחוץ לממשלה הבאה. גמר עם הימין, נעול בשמאל ולכן הוא לחוץ, היסטרי, מנסה לקושש קולות אבל הוא ייכשל כמו תמיד. ליברמן, שפעם אומר ככה ופעם אחרת, הוכיח שוב שהוא פולטיקאי ציני ולא אמין. ולפני כן, לעובדות: ליברמן משקר כשהוא אומר שהחרדים דרשו הגדלת תקציבים לישיבות. שקר וכזב. המפלגות החרדיות כלל לא עסקו בתקציבים במו״מ הקואליציוני האחרון עם הליכוד. השיחות היו רק בעניני דת ומדינה. ליברמן לעומת זאת העלה דרישות כספיות מפליגות לעולים מחבר העמים. הוא דרש 400 מיליון שקלים לכל ח״כ בישראל ביתנו, שגרירים במקומות הזויים, הגדלת מצבת העובדים במשרד הקליטה והמון תקציבים לגופים סקטוריאליים לחלוטין של העולים מחבר העמים". 
 
עוד הוסיפו: "כל הדרישות הכספיות שלו מתועדות. וכעת הוא מטיף בחוצפה על משבר כלכלי בגלל החרדים. ליברמן בצרות. הוא התנתק לחלוטין מגוש הימין. קיבל גט כריתות לאחר שמנע הקמת ממשלת ימין. זאת כששיקר כהרגלו והבטיח להמליץ על נתניהו כראש ממשלה. בשבוע שעבר הכריז שבני גנץ יקים ממשלה עם דובי הקוטב וסגר את הדלת גם עם השמאל. כעת נשאר לו טריק אחרון: הוא מכריז כי יכפה ממשלת אחדות. עוד בדיחה של ליברמן".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי ליברמן כי "אם היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת היו נמנעות מעם ישראל בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. הדבר הנכון והנחוץ זאת ממשלת אחדות שתעבוד למען כלל אזרחי ישראל בהנהגת כחול לבן".


ליברמן הוסיף לתקוף את ראש הממשלה ואמר בערוץ 13: "ראש הממשלה בתור איש ימין צריך להסביר מה קורה בחאן אל אחמר. במהלך הקמפיין ראש הממשלה אמר על חוק עונש מוות למחבלים והוא זה שטרפד את זה. עכשיו הוא הולך להעביר עוד 30 מיליון דולר. איך הוא יכול לקרוא לעצמו ימין". על דרעי ציין: "הוא חבר לשעבר".
 
"אנחנו לא רצינו את פיזור הכנסת. מי שאשם בזה זה נתניהו", הוסיף ליברמן, "חוק הגיוס הפך לסמל אחרי המרכולים בשבת, גשר יהודית ועוד הרבה דברים".



על המינוי של נתניהו את עורך הדין אריאל בולשטיין ליועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר, אמר ליברמן: "המינוי הזה זה עלבון לאינטילגנציה. ראש הממשלה 10 שנים ברצף בתפקיד לא מצא לנכון לעשות זאת ושלושה חודשים לפני הבחירות הוא עושה את זה פתאום". 

מהליכוד נמסר עוד בתגובה לדבריו של ליברמן בערוץ 13: "כולם זוכרים את אמירות הסרק של איווט כמו שיחסל את הניה תוך 48 שעות, שיפציץ את סכר אסואן, שאין אזרחות בלי נאמנות ואמירות נוספות. איווט זה אלף סיסמאות ואפס מעשים. מי שוויתר על הפנסיות הוא איווט שאחרי שהממשלה אישרה תכנית עבודה בנושא הפנסיות והדיור הציבור פירק בחוסר אחריות ממשלת ימין. ראש הממשלה תיקצב את הפנסיות ויעביר אותן בממשלה הבא".