לאחר האשמות האמריקאים במהלך סוף השבוע, גם בכירים בישראל סבורים כי משמרות המהפכה באיראן הם אלה שביצעו את את המתקפה על מכליות הנפט במפרץ הפרסי ביום חמישי האחרון, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שבת) בחדשות 13 בו צוטט פקיד ישראלי בכיר.



בתוך כך, משרד החוץ האיראני זימן לשיחה את השגריר הבריטי במדינה לאחר ההתבטאויות הבריטיות בהן איראן הואשמה במתקפות על מכליות הנפט במפרץ עומאן. במהלך הפגישה עם בכיר במשרד החוץ האיראני, איראן ביקרה באופן חריף את עמדתה ה"בלתי מקובלת" של בריטניה בנוגע לפיצוצי המכליות במפרץ. שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט שחרר הצהרה בה הוא מאשים את איראן ואת הזרוע הצבאית של משמרות המהפכה בגורמים להתקפות, בה אמר כי אין ארגון או מדינה אחרת העשויים להיות אחראיים למעשה שכזה. 



כזכור, גם הממשל האמריקאי הטיל בסוף השבוע על איראן את האחריות לפגיעה בשתי המכליות במפרץ עומאן ביום חמישי, בעוד טהרן מכחישה בתוקף כל מעורבות במתקפה הכפולה, כאשר גורמים אמריקאיים טענו כי טיל איראני ניסה לפגוע בכלי טיס בלתי מאויש שריחף באזור שעות לפני האירוע.

ביום חמישי בלילה, פרסם פיקוד המרכז של צבא ארה"ב סרטון וידיאו שצולם מהאוויר ובו נראית ספינת סיור צבאית של איראן ניצבת ליד המכלית היפנית קוקוקה קורג'וס לאחר התקרית, בעוד אחד מאנשי הצוות מסיר עצם כלשהו מגוף האונייה לפני שכלי השיט האיראני התרחק מהמקום. גורמים אמריקאיים טענו כי מדובר בספינה של משמרות המהפכה שהגיעה להסיר מוקש שלא התפוצץ במטרה להסיר ראיות, וזאת אחרי שהמוקש זוהה על ידי ספינות סיור איראניות שמיהרו לסייע למלחים שנטשו את המכלית.
מומחים למודיעין מיהרו להטיל ספק אם הסרטון אכן מוכיח באופן חד משמעי שאיראן אחראית לפגיעה בשתי המכליות והזכירו את בעיית האמינות של המידע המודיעיני ששימש למתקפה בעיראק ב-2003. פרשנים גם העלו השערות כי ייתכן שישנם גורמים אחרים שמעורבים באירוע. "אפשר להעלות את האפשרות שדאע"ש ביצעו את ההתקפה על מנת לעורר עימות בין איראן לבין ארה"ב", אמר אנתוני קורדסמן מהמרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים. "או שאפשר לראות את סעודיה ואיחוד האמירויות יוצרות תקרית שהן יכולות לנצל כדי להגביר את הלחץ על איראן".

 אולם בממשל האמריקאי לא נרתעו מסימני השאלה. "איראן עשתה את זה ואתם יודעים שהיא עשתה את זה כי ראיתם את הסירה. אני משער שאחד המוקשים לא התפוצץ וכנראה זה סימן את המעורבות של איראן בכל זה", אמר הנשיא דונלד טראמפ בשיחה עם רשת פוקס. "הם בצרות עמוקות מאד. אנחנו לא מתייחסים לכך בקלות".
שר ההגנה בפועל, פטריק שנהאן, נמנע מלהצביע ישירות על איראן, אולם ציין את דבריהם של מזכיר המדינה, מייק פומפאו, ושל היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שהאשימו את טהרן. "אנחנו צריכים להכין תוכניות פעולה למקרה שהמצב יתדרדר", אמר. "אנחנו גם צריכים להרחיב את התמיכה שלנו למצב הבינלאומי הזה".
ביום שישי בערב טען גורם אמריקאי בשיחה עם CNN כי שעות לפני הפגיעה בשתי המכליות, שיגרו האיראנים טיל נ"מ לעבר כטב"מ אמריקאי מדגם ריפרMQ-9 שטס באזור מפרץ עומאן, אולם הטיל פגע במים. לפי הגורם, לפני הירי זיהה הכטב"מ כלי שיט איראניים שמתקרבים לעבר המכליות, אולם לא נאמר אם ההתקפה עצמה תועדה. הגורם אישר כי כטב"מ מדגם זהה הופל באזור הים האדום בעקבות ירי של טיל איראני שביצעו המורדים החות'ים בתימן.
גם בריטניה הצטרפה לארה"ב והטילה את האשמה על איראן, כאשר משרד החוץ בלונדון מסר כי הוא הגיע למסקנות דומות. "כמעט בטוח שזרוע של הצבא האיראני - משמרות המהפכה - תקפה את שתי המכליות. אין אף מדינה או שחקן בלתי מדינתי אחר שיכולים להיות אחראים באופן הגיוני", נמסר ממשרד החוץ שציין כי הוא בטוח שטהרן אחראית גם להתקפה על ארבע המכליות בנמל פוג'יירה באיחוד האמירויות בחודש שעבר.
בתגובה, הצהיר מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, כי "בריטניה צריכה לפעול כדי להרגיע את המתיחויות במפרץ, לא לתדלק הסלמה" והוסיף כי "בלי ראיות אמינות לגבי ההתקפות, הרטוריקה של הממשלה רק תגביר את איום המלחמה". מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קרא לבצע חקירה עצמאית של האירועים. "חשוב מאד לדעת את האמת וחשוב מאד שתהיה הבהרה לגבי מי אחראי", אמר. "ברור שזה יכול להיעשות רק אם תהיה ישות עצמאית שתברר את העובדות האלה".