מרכז הפיתוח של eBay בנתניה אירח את ההאקתון הראשון של עמותת טק קריירה, לצעירים וצעירות יוצאי אתיופיה. האירוע התקיים במעמד שגריר אתיופיה בישראל רטה אלמו, בכירי חטיבת החדשנות של eBay ועובדי החברה, ראשי עמותת טק קריירה ונציגים מקהילת הטק מקרב העדה האתיופית.



במסגרת ההאקתון, המשתתפים נדרשו לפתח פתרונות טכנולוגיים לצרכים חברתיים בקהילה, תוך הירתמות למטרה מצד צוות חטיבת החדשנות של החברה בהובלת ההאקתון. בין היתר, הועברו הרצאות בנושאים מגוונים בתחומי הטכנולוגיה וניתנו כלים לבניית מצגות ולהצגת פיץ' מדויק למשקיעים.



בסיום ההקאתון הוכרזו שני מיזמים זוכים, וראשי הצוותים שלהם ייסעו לאתיופיה ויציגו אותם. כמו כן, המיזמים יפותחו מול קבוצת משקיעים מקרנות  הון סיכון. במקום הראשון זכו שני מיזמים: "בונה" (מילה המתארת טקס קפה אתיופי המחבר בין אנשים) - אפליקציה המשמשת כסוג של רשת חברתית המחברת בין יוצאי אתיופיה ברחבי העולם ומאפשרת להם לזהות יוצאי אתיופיה אחרים הנמצאים באותה עיר או מדינה שבהן הם נמצאים ולקשור קשרים חברתיים.



המיזם השני, "קובה", מתבסס על מנהג אתיופי שלפיו מדי חודש התקבצה קבוצה של אנשים, לרוב בני משפחה, ואספה כסף שמשמש כסוג של ביטוח וקרן לעזרה הדדית לעת צרה. מאחר שבארץ מנהג זה הפך למאתגר יותר בשל המרחק הפיזי, פיתחו חברי הצוות אפליקציה של שיתוף כספים לטובת עזרה הדדית כאות לסולידריות ושימור הקשר בין האנשים.



מנכ"ל טק קריירה טקלה מקונן אמר כי "מרגש אותי שאנשים רבים נוספים זכו היום להיחשף לפוטנציאל האדיר של הדור הצעיר שלנו - דור טכנולוגי מאוד, עם חשיבה יזמית ומוטיבציה אדירה להצליח. eBay, מייסד קרן ההון סיכון הראשונה באתיופיה ושגריר אתיופיה בישראל חברו אלינו לאירוע הזה מתוך הכרה בפוטנציאל של הדור החדש של יוצאי אתיופיה בישראל כאנשי מקצוע טכנולוגיים מהשורה הראשונה וכיזמים שנשמע עליהם עוד בעתיד".