בריטניה צפויה לשלוח מאה חיילים לאזור מיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, על מנת שאלו יגנו על ספינות בריטיות וכלי שיט בריטיים אחרים באזור, זאת לאור המתקפה על מכליות הנפט בשבוע שעבר, כך דיווח ה"טיימס" הלונדוני. בריטניה האשימה ביחד עם ארצות הברית את איראן בביצוע המתקפה והשגריר הבריטי בטהרן כבר זומן לשיחה במשרד החוץ האיראני. 

במקביל יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, האשים אף הוא את איראן בתקיפת מכליות הנפט בשבוע שעבר במפרץ הערבי. בראיון לעיתון "אשרק אל אוסט" הסעודי אמר בן סלמאן כי "המשטר האיראני לא כיבד את ביקורו של ראש ממשלת יפן בטהרן וכשהיה שם הגיב למאמציו בתקיפת שתי מכליות נפט, כשאחת מהן הייתה יפנית". עוד אמר בן סלמאן כי הממלכה הסעודית אינו מעוניינת במלחמה באזור, אך לא תהסס להתמודד עם כל איום על האינטרסים החיונים שלה.
כזכור, שתי מכליות נפט הותקפו במהלך השבוע שעבר באזור המפרץ הערבי, אחת מהן כאמור בבעלות יפנית. הדבר הגביר את גובה הלהבות בין וושינגטון לטהרן, על רקע הסנקציות החריפות המוטלות על משטר האיתוללות כאשר הצדדים מחליפים האשמות לגבי האחריות למעשה. ארה"ב אף פרסמה סרטון בו נראים לכאורה האיראנים כאשר הם מעלימים מוקש ימי שהוצמד לאחת המכליות ולא התפוצץ.