סערה במגזר החרדי בעקבות הפרסום ב"מעריב" ביום שישי, שלפיו המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מתעתדת לסגור את התיק נגד שוטר מג"ב שהפעיל לכאורה כוח במהלך מעצרו של חרדי צעיר עם אוטיזם, לפני כשלושה שבועות במהלך אירוע בל"ג בעומר. כפי שפורסם ב"מעריב", מח"ש צפויה לעשות זאת "בהיעדר עבירה פלילית".



באתרי החדשות של הציבור החרדי יצאו במתקפה נגד ההחלטה המסתמנת, וטענו כי הצעיר, יענקי רוזנברג, אינו מסוגל לחזור לשגרה מאז אותו אירוע.


לטענת גורמים בציבור החרדי, צפייה בסרטון מעידה על שימוש בכוח בעת מעצרו של הצעיר, וזאת חרף קריאות של אזרחים לעבר השוטרים שהיו במקום כי מדובר באוטיסט. בנוסף, כך טוענים אותם גורמים, רוזנברג צעק במהלך האירוע, "מאמי קחי אותי הביתה". הם הוסיפו וטענו: "מלכתחילה לא תלינו תקווה בחקירה. אי אפשר להתעלם ממה שנצפה בסרטון. זו החלטה פזיזה, ואנחנו תקווה שמדובר בפרסום שגוי".



למרות הטענות, יודגש כי במח"ש לא יכולים להתייחס רק לתמונות בסרטון, ובמסגרת הבדיקה המקיפה שנערכה בשלושה השבועות האחרונים נגבו עדויות מצד אזרחים ומעורבים נוספים בתקרית, ונחקרו חלק מהשוטרים שמתועדים בסרטון ושהיו מעורבים באירוע עצמו.


עוד פורסם ב"מעריב" כי במהלך העימות בין הצדדים לא ניתן היה, ככל הנראה, להבחין כי מדובר בצעיר הלוקה באוטיזם, וכי מדובר היה בשימוש בכוח סביר על פניו, שנעשה במסגרת החוק, וזאת בעקבות אירוע קודם, שבו פנה הצעיר אל שוטרת שהיה במקום באופן בוטה ואף אלים. עוד מתברר כי רוזנברג נפגע בפניו כאשר נפל על הרצפה ולא כתוצאה ממכה שקיבל משוטר.



על פי גורם בכיר במשטרה, הטענה שלפיה חרדים שהיו באירוע והתריעו כי מדובר בצעיר עם אוטיזם לא נלקחה ברצינות בזמן אמת, "מכיוון שמניסיונם של השוטרים באירועים דומים שכאלה, הציבור החרדי עושה ככל שביכולתו לגרום לשחרורם של עצירים – כולל בפיזור אמירות מהסוג הזה". כשבועיים לאחר אותה תקרית, שיגר רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, מכתב אל מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, וקרא למשטרה להתנצל: "התעניינתי בגורלו של הבחור אשר הוכה על ידי המשטרה, ונדהמתי לשמוע כי עדיין לא התאושש ועדיין אינו מסוגל לחזור למסגרת הרגילה... לכן, בשל חומרת העניין, החלטתי לפנות אליכם בבקשה שתפיקו את הלקחים, שצריך לנהוג במשנה זהירות בהתייחסות לכל אדם פרטי, ובייחוד למי שהוא מוגבל ונכה".



הרב הוסיף: "אכן נכון שתפקידכם מחייב אתכם לשמור על הסדר הציבורי, ואולם גם בזמן מילוי המשימה הזו עליכם לשמור על כבוד האדם, בייחוד כאשר מדובר בחסר ישע. נקוט בידינו הכלל שאין מזרזים אלא למזורזים, ומנקודת ההנחה הזו אני כותב את הדברים ומצפה להודעת התנצלות מצדכם שאולי תרגיע את הנפגעים ומשפחתו".