"אנחנו מבינים בשבועיים האחרונים שמדינת ישראל נכנסה מצד אחד למצב חירום כלכלי ומהצד השני ראינו את גנץ ונתניהו במרוץ על מי יבטיח יותר לחרדים", אמר הבוקר (ראשון) חבר הכנסת עודד פורר בשיחה ב-103FM. הוא הסביר לאילה חסון: "כשאתה מזהה שזו התופעה, אתה מבין שזה צו השעה לממשלת אחדות ולעשות תקציב מבלי שמי שיקבע אותו יהיו בן גביר, ליצמן ודרעי".

איך דרעי הפך ליריב פוליטי של ליברמן?

"אני לא פוסל את המפלגות החרדיות אלא כשותפות משניות בלבד".
מה זאת אומרת? ליברמן אמר באופן חד משמעי שהוא רוצה ממשלה בלי החרדים.
"הוא שיש להקים ממשלת חירום לאומית על פי קווי יסוד ותקציב שאנחנו נקבע ומי שירצה להצטרף לאחר מכן – מוזמן".
למה ליברמן לא קרא לנתניהו להקים ממשלת אחדות בבחירות הקודמות? הוא טען ההיפך שממשלת אחדות היא ממשלת שיתוק.
"עמדתנו לא השתנתה. ממשלת אחדות מקימים כשיש נושא מסוים שצריך להתמודד איתו. המספרים עוד לא נחשפו לציבור בנוגע לעומק המשבר התקציבי שאנחנו נמצאים בו. אנחנו נמצאים ערב משבר תקציבי דומה לזה שהיה בשנת 2003. בכירי האוצר, שר האוצר וראש הממשלה הסתירו מאיתנו את זה. אנחנו רוצים ממשלה שתהיה גם לאומית וגם ליברלית".
הציעו לו להיות שר אוצר והוא זרק את זה לפח. כולם ידעו את גודל המשבר ולא רצו את כחלון כשר אוצר אחרי שחילק וחילק. ליברמן יכל להיות המבוגר האחראי ולהיכנס למשרד האוצר לטובת העם.
"כשנתניהו כבר מכר עשרות מיליוני שקלים לחרדים?"

נתניהו צריך לרדת מהבמה הפוליטית?
"זו לא שאלה פרסונאלית. צריכים להתכנס סביב קווי מדיניות ברורים. נתניהו לא רצה לשבת עם כחול לבן, הם לא רצו לשבת עם נתניהו ואנחנו היינו עם חמישה מנדטים באמצע. תראי כמה הצלחנו להשפיע על המערכת הפוליטית שהייתה הופכת לכנועה לחרדים".
הייתה לכם את האופציה לדרוש את אותו הדבר בדיוק.
"נתניהו הלך עד הסוף. היה לו ברור שאין לו ממשלה איתנו והיה מוכן למכור הכל גם לגבאי ושלי יחימוביץ'. הוא לא האמין לנו שאנחנו רוצים להקים עמו ממשלה".
אתם בונים על קולות של כחול לבן אחרי שגנץ אמר שהוא נותן לחרדים דף ריק כדי שימלאו אותו.
"יש כאן שלוש אלטרנטיבות. הראשונה של נתניהו שמוכן למכור הכל לחרדים. מהצד השני זה גנץ עם החרדים והערבים. אנחנו מציגים אלטרנטיבה של ממשלה לאומית ליברלית עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו".