קידום אתרים היא טכניקת הפרסום המובילה כיום עבור מרבית בתי העסק, ללא קשר לסדר הגודל שלהם: חברות גדולות נלחמות על המיקום בגוגל כדי למתג את עצמן, בעוד שחברות קטנות מקדמות את עצמן בגוגל כדי להיראות גדולות יותר מאחורי המסך ולהביא אליהן קהל לקוחות חדש וגדול יותר. עבודת הקידום נעשית על ידי חברת קידום מקצועית ולכן אין להקל ראש בבחירת החברה הזו כיוון שלא תרצו לזרוק את תקציב הפרסום שלכם לפח.

מדריך קצר לבחירת חברת קידום אתרים:

#1 – ניסיון החברה – בדקו את רשימת הלקוחות של החברה. כמה לקוחות פעילים יש לה? עם אילו לקוחות היא עבדה ואם אלו לקוחות היא עובדת כיום. כמה זמן החברה קיימת?

#2 – מול מי אנחנו עובדים? – תמיד כדאי לתת קפיצה למשרדי החברה, גם אם מדובר במשרדים קטנים, ולהכיר את החברה ואת הנפשות הפועלות מאחוריה. גם סטיב ג'ובס התחיל מהמוסך של אבא שלו – אבל מהרגע הראשון היה ניתן להתרשם מיכולותיו שלו ושל השותף שלו. במידה ותראו שיש אנשים רציניים מאחורי קידום האתר שלכם אתם תהיו רגועים שאתם עושים עסקים עם אנשים שיעשו את העבודה הטובה ביותר המתבקשת להביא לכם תוצאות.

#3 – טכניקת קידום – אף חברת קידום אתרים לא תחשוף לכם לגמרי את כל העבודות שלה, אולם אתם רוצים בהחלט לשמוע על חלק מהעבודה שהולכת להתבצע על האתר שלכם ולוודא שאין טכניקות קידום אגרסיביות מדי או מניפולטיביות ולא חוקיות שחברות הקידום עושות בהן שימוש כדי לנסות לקדם אתכם במהירות על חשבון עבודה חוקית. בסופו של דבר גוגל יעלו על זה ועשויים למחוק את האתר שלכם מתוצאות החיפוש ואז כל ההשקעה שלכם תרד לטמיון.

#4 – תוצאות בשטח – תיק עבודות של החברה הוא תמיד דרך נפלאה לקבל אינדיקציה לגבי איכות העבודה שלה. בדקו באילו מילות מפתח הן מקדמות את לקוחותיה, את מידת התחרות שלהן, הרלוונטיות שלהן ועוד.

#5 – הסכם עבודה – כל חברת SEO שמכבדת את עצמה תדרוש מלקוחותיה לחתום על הסכם עבודה מסודרת. הסכם זה מטרתו לעגן פרמטרים מסוימים הקשורים בעבודה, בתשלומים ובזמן שאחרי הפסקת העבודה יחד. הסכם טוב הוא כזה שמגן על שני הצדדים: גם על הלקוח וגם על חברת הקידום.

#6 – הבטחות הבטחות –אל תתפתו לבחור בחברת קידום שמבטיחה לכם תוצאות מיידיות או תוצאות בטוחות. מרבית הלקוחות (וכנראה גם אתם) שואלים – מה קורה במידה ואתם משקיעים כסף במשך חודשים שלמים ואין תוצאות בפועל? ובכן, אין דבר כזה שאין תוצאות בכלל בחודשים הללו אלא אם כן חברת הקידום ממש גרועה בעבודתה, אולם זו אינה יכולה להבטיח לכם הצלחה בטוחה כיוון שגם היא איננה מכירה את כל הפרמטרים המשפיעים על מנוע החיפוש ואת מידת האיכות המדויקת של האתרים המתחרים שלכם בגוגל.