במסגרת הנושא הפילנתרופי של קרן פרס בראשית ל־2019 - התמודדות ומיגור תופעות אנטישמיות מסביב לעולם, הכוללות גם מאמצי דה־לגיטימציה למדינת ישראל, ייערכו ב-17־19 ביוני), בשיתוף עם סינמטק ירושלים, סדרת אירועים תחת הכותרת "אנטישמיות בקולנוע - רטרוספקטיבה". באירוע יוקרנו הסרטים "הכחשה", "מר קליין" ו"על המפה".



לפני כל הקרנה יתקיים דיון על הבמה שיתמקד בסוגיות שהעלו הסרטים, שבו ישתתפו אורחי הכבוד של קרן פרס בראשית: הרבה לורה ג'נאר־קלוזנר, ראשת התנועה הרפורמית בבריטניה; ולדימיר פוזנר, סופר, שדרן ועיתונאי מוערך שעבד וחי ברוסיה, ארה"ב, וצרפת; טל ברודי, שחקנה האגדי של מכבי תל אביב בכדורסל; ויצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית לישראל ויו"ר ועדת הבחירה של קרן פרס בראשית.



"המטרה שלנו היא להציף נושאים חברתיים חשובים בתוך העולם היהודי. השנה בחרנו להתמקד באנטישמיות הגואה כנושא שבוער לא רק בסדר היום הישראלי והיהודי, אלא גם העולמי", אמרה סאנה בריטבסקי, המשנה למנכ"ל קרן פרס בראשית.



"אורחי הקרן שישתתפו בדיונים יעניקו פרספקטיבות מעניינות ממקור ראשון על ביטויי אנטישמיות 'חדשה' מול 'מסורתית', ויספקו הצצה לחייהן של הקהילות היהודיות בארה"ב ובאירופה".