נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם צעירים חולי סרטן לרגל שבוע המודעות לחולים הצעירים. כאמור זו השנה הראשונה בה מתקיים השבוע ביוזמת קהילת הצעירים "חלאסרטן" של עמותת מרכז טל, והוא יתרחש בין התאריכים 23.6-29.6.2019. במפגש השתתפו מייסדת עמותת מרכז טל, זוהר יעקובסון, מנכ"לית העמותה, שירה סגל- קופרמן ועשרה נציגים של הקהילה שהגיעו לספר את סיפורם. 
עשרה צעירים בגילאי 44-18 מאובחנים מידי יום במחלת הסרטן. 13% מהמאובחנים בישראל הם צעירים, וכ-70% מתוכם נשים צעירות. מטרת שבוע המודעות היא קריאה של צעירים חולי סרטן לקטגוריה נפרדת, ומתן מענה לצרכים ולזכויות הייחודיות לגיל הצעיר יותר של חולי הסרטן בארץ. תנועת החולים "חלאסרטן" הוקמה על ידי עמותת מרכז טל (ובשיתוף עם MSD), ופועלת ברשתות החברתיות ומחוצה להן, תוך יצירת בית ללמעלה מ-22 אלף חולים ומחלימים ממחלת הסרטן בגילאים הללו.

אובן ריבלין, גל אפל, זוהר יעקובסון. צילום: מארק ניימן, לע"מ
הנשיא הדגיש בפתח דבריו את חשיבות העלאת המודעות לאותם צעירים המתמודדים עם מחלת הסרטן. "כל חולה, כל מטופל מהווה עולם ומלואו", אמר ריבלין, "אתגרים של הורות צעירה, של קריירה הנקטעת בראשיתה, של זוגיות הנכנסת למשבר מהווים עבור החולים הצעירים את כל עולמם". הוא הוסיף: "הפרויקט שלכם, "חָלָאס סרטן", הוא הראשון שנותן מענה כה הכרחי לאתגרים הייחודיים עמם מתמודדים חולי סרטן צעירים. יקיריי, בדרך זו או אחרת - כולנו שייכים ל'קבוצת הסיכון' של המחלה הקשה וההפכפכה הזו. כל הישג במאבק במחלת הסרטן, משמעו הצלה של משפחה בישראל מטרגדיה עצובה ומטלטלת".