אביגדור ליברמן נמצא בראש הכותרות לאחר שאמר כי יכפה ממשלת אחדות בין כחול לבן לליכוד. לאחר ההצהרה הנ"ל הבהיר ליברמן כי הוא ינקט בצעדים משפטיים נגד מי שיטען כי במהלך טיסתו לווינה לאחר הבחירות האחרונות, נפגש עם יאיר לפיד על שיתוף פעולה כיבכול. כעת מבטיח ליברמן לממש את האיום נגד קפטן ג'ורג' הזכור מפרשת הבוטים, לאחר זה צייץ בדיוק טענות אלו, למרות שהציוץ נעשה עוד לפני איומו של ליברמן. בנוסף מסביר יו"ר ישראל ביתנו בפוסט ארוך בפייסבוק מדוע התבטא בעד ממשלת אחדות, זאת לאחר שלפני חודש התבטא נגדה.


״השקרים, ההיסטריה הטוטאלית, הצביעות, והתדרוכים בתקשורת הישראלית", כתב ליברמן בפייסבוק, "מאז אתמול הוצפתי באין ספור שאלות מהתקשורת הישראלית, שהוצפה באין ספור שקרים ומניפולציות מסוגים שונים. לכן, מצאתי לנכון להבהיר מספר נקודות". 
"1. מרוב ההיסטריה, ב"ליכוד" עברו ל"נשק סודי" – שקרים. אין סוף תדרוכים של בכירי ליכוד בעילום שם על "הפגישה" ההיא שלא התקיימה מעולם בוינה, בין יאיר לפיד לאביגדור ליברמן. הפחדנות היא ההגדרה היחידה לאותם מתדרכים אנונימיים, שיודעים שאם לא היו נשארים בעילום שם, מיד היתה מוגשת תביעת דיבה כנגדם. היום פרסם קפטן ג'ורג', גיורא עזרא, ממקורבי נתניהו בטוויטר את הדברים הבאים: "למי שעדיין לא קלט: 1. לפיד וליברמן נפגשו בוינה מיד לאחר הבחירות. 2. הגו את התוכנית בה ליברמן אינו מצטרף לממשלת נתניהו". תביעת הדיבה כנגד גיורא עזרא תוגש כבר בימים הקרובים, וכך יעשה כנגד כל אחד שימשיך בהפצת כזבים". 


  

ליברמן המשיך וכתב "2. בפגישה אצל הנשיא, "ישראל ביתנו" המליצה על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה, כפי שהבטיחה לבוחריה. נתניהו הוא זה שנכשל בהרכבת הממשלה. האחראיות כולה עליו בלבד. העובדה היא שנתניהו לא הצליח להגיע להסכם קואליציוני עם אף אחת מהשותפות הקואליציוניות – עם אף אחת מהשותפות. אפילו לגבי תפקידם של בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ בממשלת המעבר עדיין אין שום סיכום". 
"3. את כל הטענות של נתניהו לבלעדיות בנושא ייצוג הימין במדינת ישראל, כדאי לבחון באמצעות תשלומי הפרוטקשן שהוא מעביר לארגון הטרור חמאס, כולל היום בערב, ההבטחות שלו לפנות את חאן אל-אחמר, לחוקק חוק עונש מוות למחבלים, ההתנצלות בפני ארדואן, ההצבעה בעד ההתנתקות בכנסת, וההסכם הקואליציוני שחתם עם "ישראל ביתנו" בשנת 2009 ובו הסעיף המרכזי מיגור שלטון החמאס ברצועת עזה". 
"4. בפוסט שפרסמתי בדף הפייסבוק שלי ביום 15 במאי כתבתי: "ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר וממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך ורק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים". כרגע אנחנו אכן נמצאים במשבר כלכלי אמיתי, שהממשלה מנסה להסתיר את ממדיו מאזרחי ישראל. מדובר בגרעון סביב 55 מיליארד ש"ח, והטלת גזרות חדשות על מעמד הביניים והשכבות החלשות מיד עם הרכבת הממשלה הבאה. כל זה עוד לפני הדרישה של מערכת הביטחון שמשוועת נואשות לתקציבים של מיליארדי שקלים, שקוצצו במסגרת הקיצוצים הרוחביים הקודמים, ואינני רוצה לפרט מעבר לזה". 
"5. גם לגנץ אין שום סיכוי להרכיב ממשלה למרות החנופה המתמשכת למפלגות החרדיות, אבל למרות זאת גם ב"ליכוד" וגם ב"כחול לבן" מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים. 6. על מנת למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהבטיח לעם ישראל ממשלה לאומית וליברלית, שתוכל להתמודד עם כל האתגרים התקציבים והביטחוניים, חייבים להקים ממשלה רחבה, ממשלת חרום שתענה על ציפיותיהם של רוב אזרחי ישראל". 
"7. בנימין נתניהו מנסה למקד את הקמפיין הקרוב בשאלה מיהו ראש הממשלה. ואנחנו ב"ישראל ביתנו" חושבים שהרבה יותר חשוב להבהיר איזו ממשלה מציעה כל אחת מהמפלגות. 8. תפקידה של "ישראל ביתנו" לכפות על "הליכוד" ו"כחול לבן" הקמת ממשלת חירום לאומית וזה מה שנעשה".