המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד מפלגות הימין באשר לחלוקת התיקים תקועים, בין היתר בגלל דרישה של נתניהו, שאינה מקובלת על חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. ככל הידוע, נתניהו מוכן להפקיד את תיק התחבורה בידיו של סמוטריץ' בתנאי שיקבל התחייבות מפורשת ששר התחבורה הטרי לא יעורר מהומות בנוגע לעבודות תשתית חיוניות המתבצעות על ידי משרד התחבורה בשבת.



מהומות מהסוג הזה מתעוררות מדי פעם מול המפלגות החרדיות. הפעם רוצה נתניהו להבטיח גם את האגף של איחוד מפלגות הימין. מכיוון שבחודשים הקרובים מתוכננות לא מעט עבודות תשתית חיוניות ברכבת ישראל, חפירות הרכבת הקלה ואתרים נוספים, נתניהו חושש כי סמוטריץ' יורה על הפסקת העבודות וייצור מהומה ציבורית לצרכים פוליטיים בעיתוי מאוד לא נוח לנתניהו, ומהומה זו תסייע לאביגדור ליברמן להמשיך לנגוס מצביעים בעזרת האג'נדה האנטי־חרדית שלו, בעוד נתניהו ייראה כמי שנכנע לדרישותיהם.



לפי שעה, טרם הושגה הסכמתו של סמוטריץ' להיענות לתביעתו של נתניהו. דובר הליכוד פרסם הודעה אמש לפיה סמוטריץ' והרב רפי פרץ ייפגשו מחר בשעות הצהרים עם ראש הממשלה במשרדו.



עבודות תשתית חיוניות של משרד התחבורה, ביניהן גם הקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון, נתקלות לעתים קרובות בקשיים, לנוכח מחאות של הסיעות החרדיות ודרישתן שלא לבצע אותן בשבת. שר התחבורה הקודם ישראל כ"ץ הורה לא אחת שלא לבצע את העבודות בסוף השבוע. עיריית תל אביב טענה כי ביצוע העבודות באמצע השבוע יגרום לשיבושי תנועה כבדים.