דקה אחרי שהעבריינית שרה נתניהו הורשעה ב"ניצול מכוון של טעות הזולת ללא מרמה", נתפס גם בעלה, בנימין נתניהו, באותו ניצול ממש: ראש הממשלה ניצל את הטעות הקשה של הפרקליטות בהגשת כתב האישום המדולל נגד רעייתו ובהסכמה להסדר הטיעון, כדי להתעלם מהעובדה ש"הגברת" זה עתה הודתה בעבירה פלילית, ולהסתער על מערכת המשפט של המדינה שבראשה הוא עומד. כל זאת, יומיים אחרי שהואיל בטובו להודיע ש"יש לקיים את כל פסקי הדין של בתי המשפט", בעקבות המהומה שעורר שר המשפטים שלו. חד גדיא.



אני מניח שבלשכת היועץ המשפטי לממשלה אף אחד לא נפל מהכיסא כשהמשפחה המלכותית ופרקליט החצר הסתערו על המשטרה, הפרקליטות וכל שאר משתפי הפעולה, שכרתו מזימה אפלה להפליל רעיית ראש ממשלה מכהנת. הם כבר יודעים בדיוק עם מי ומה יש להם עסק.



צריך להתייחס בסלחנות גם להודעתו של נציג הפרקליטות, עו"ד ארז פדן, שדיבר על "הודאתה, הרשעתה ולקיחת אחריות של הנאשמת". עוד הוא מדבר והגברת, בעלה, פרקליטם ועדת חנפני החצר החלו להשליך את הבוץ והרפש על הפרקליטות, על "מסע הציד", על "ארבע שנות סבל" ועל "עשרות מיליונים שהפרקליטות השקיעה", דברי עו"ד יוסי כהן (לא היה, לא נברא).



איכשהו, תמיד רודפים אותם. דורות שלמים של עדי ראייה, ניצולים, חוקרים, שוטרים, קציני משטרה, פרקליטים, יועצים משפטיים - כולם חברים בכת האפלה הזו ששמה לה למטרה לרדוף את משפחת נתניהו.



את ההוראה לפתוח בחקירה פלילית בתיק המעונות נתן יהודי בשם יהודה וינשטיין. פרקליטם לשעבר של בני הזוג נתניהו בהסתבכות דומה, בעשור אחר. ההוראה הזו ניתנה על סמך דוח של מבקר מדינה בשם יוסי שפירא, שהם בחרו בפינצטה ואף העבירו אותו אודישן בבלפור. איך קורה שבסוף כולם נשבעים לחסל דווקא אותם?



יהודה ויינשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יהודה ויינשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מדוע הסכימה שרה נתניהו להודות בעבירה פלילית? לא מדובר בתביעה אזרחית שולית. לגברת יש, החל מאתמול, רישום פלילי. מעניין מה יקרה בפעם הבאה שבה תתלווה לנסיעותיו של בעלה לוושינגטון, למשל. בעבר, שללו האמריקאים ויזת כניסה לארה"ב מאנשים שנפתחה נגדם חקירה. זה קרה גם לגדולים ומפורסמים (השמות שמורים במערכת). תרשו לי לנחש שהפעם הם יתעלמו. גם המעצמה החזקה בתבל לא רוצה להסתבך עם אתם־יודעים־מי. היא עוד עלולה להתקשר באמצע הלילה לטראמפ.



אז מדוע היא הודתה? בכל השנים החולפות כשלתי במאמצים הבלתי נלאים לחלץ מעו"ד יוסי כהן ולו חשבונית אחת שתעיד על תשלום כלשהו שקיבל מבני הזוג נתניהו על שירותיו. הוא טוען בעלמא ש"משלמים לו", אבל לא יודע להציג ולו ראיה אחת. לאחרונה הצטרפו לא מעט פרקליטים לקבוצת ה"פרקליטים אנונימיים שממתינים לתשלום מהמשפחה". אז אם ההליך המשפטי לא עולה לה, למה להודות? השופט, עושה רושם, מתמודד בעצמו על תפקיד אב הבית בבלפור. זה הצטייר כאולם משפט ביתי. אז למה לא הלכת למשפט, שרה? ה"רדיפה" האיומה שנרדפת לא שינתה את אורח חייך, הרי בקושי טרחת להגיע לחלק מזערי מהדיונים. למה לא נתת להליך הפלילי למצות את עצמו? אם מדובר רק ב"חמגשיות", מה הבעיה לתת לראיות לדבר?



למעטים מבינינו שמוחם לא נשטף עדיין, ברור שלא מדובר בחמגשיות. כתב האישום המקורי מתאר מעשי מרמה. גם אמירתו של השופט מאתמול, שלפיה "לא ברור אם הארוחות המדוברות היו של אורחיהם רמי המעלה של בני הזוג נתניהו או ארוחות פרטיות", היא אמירת סרק. פירוט הארוחות מופיע בטיוטה המקורית של כתב האישום. אלה לא היו ארוחות ממלכתיות. אלה היו ארוחות פרטיות. זאת ועוד: הפרקליטות שילמה אתמול קנס על המינימליזם, על סגירת שאר סעיפי החקירה, על גניזת חלק מהחומרים והפלת חלק ממעשי המרמה על הש"ג, כלומר עזרא סיידוף. הם חשבו, תמימי הפרקליטות, שהעיקר זה לחלץ הודאה מ"הגברת" נתניהו. יחד עם ההודאה, תגיע סוג של הרכנת ראש. הפקת לקחים. רגע קטן, מזוקק, של לקיחת אחריות.



אז במקום אחריות, קיבלנו את הפרסום אתמול של אברמוביץ' בערוץ 12, שלפיו בבלפור הכל נמשך כרגיל: עובדי ניקיון במעון המלכותי פנו לפני שלושה חודשים ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה ולחשב וטענו ש"הגברת" מכריחה אותם לעבוד בשבת, מכריחה אותם לעבוד שעות נוספות ללא תשלום ועוד שלל התעמרויות. בקרוב, גם הם יצורפו לרשימת הבוגדים.



הם, העובדים המוחלשים, הנדכאים, הנרמסים לדורותיהם במעון ראש הממשלה, לא יכולים לזכות באמפתיה של שופט. הם לא יכולים להגיד לו "סבלנו מספיק". העדויות על מה שמתרחש שם בנות יותר מ־23 שנה. מהקדנציה הראשונה ההיא, עם הנעליים שנזרקו והמרק שגלש, דרך כל המבשלות, אבות בית ושאר אומללים שהם הקורבנות האמיתיים של הסיפור הזה. רק מתי מעט מהם שרדו כדי לספר, אזרו אומץ כדי לצאת לתקשורת או לתבוע את עלבונם בבתי המשפט. בהתחלה במהוסס, אחר כך בזרם הולך ומתגבר.



אתמול בצהריים הם זכו לסוג של נחמה קטנה, "נחמונת", שקולה ל"עבירונת" שעליה דיבר בעלה של רעיית ראש הממשלה. הם ראו את "הגברת" שהתעמרה בהם נכנסת לבית משפט השלום בירושלים בלי עבר פלילי, ויוצאת ממנו עם. גם זו נחמה.