לארגונים ולחברים במגזר העסקי נמאס להמתין עד לבחירות הבאות שיתקיימו בעוד שלושה חודשים בדיוק, וכבר עכשיו הם פותחים בצעדי מחאה נגד הממשלה. היום אמורים להשתתף אלפים מתושבי אילת בהפגנה גדולה מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בשל סגירתו הצפויה של שדה התעופה שדה דב בתל אביב.



בהפגנה היום ישתתפו בין היתר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) ויו"ר ההסתדרות החדשה ארנון בר דוד. התושבים בראשות הלוי מוחים על כך שראש הממשלה לא התייחס ברצינות לטענותיהם וקובעים כי במשרדו יש גורמים אינטרסנטים הפועלים לכך שהשדה ייסגר בכל מחיר.



המוחים אף הזמינו פנו אל משרד ראש הממשלה להזמין חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה, שתנמק מדוע יש לסגור את השדה מיידית ולא לדחות את המהלך.



יו"ר התאחדות בתי המלון אמיר חייק מסר ל"מעריב" שמדובר במקרה קלאסי של "תסמונת הראש הקטן": "לא ברור מדוע אצה הדרך לסגור את שדה דב, כשחלופת הבנייה בכלל לא ריאלית. יש כאן אינטרסים של כסף גדול, ותושבי אילת באמת לא מעניינים אף אחד. מנסים להפיל אותם בפח בהבטחות שווא".



אמיר חייק. צילום: יח"צ
אמיר חייק. צילום: יח"צ



הפגנה נוספת מול משרד האוצר יוביל היום נשיא התאחדות בעלי המלאכה יוסי אלקובי. בעלי המלאכה והתעשייה הזעירה מוחים בטענה כי יום השבתון הנוסף שמחייבות הבחירות החדשות, קרי 17 בספטמבר השנה, כרוך בהפסדי עתק לעסקים הקטנים. יש לציין כי בעניין זה אלקובי ופעילי ההתאחדות נמצאים באותה הסירה עם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.



ההפגנה תתקיים לאחר שכל פניותיה של ההתאחדות לראש הממשלה וליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בבקשה לקיום דיון מהיר בהשלכות הכלכליות של יום השבתון הנוסף, לא נענו. ההתאחדות שיגרה מכתבים ובהם דרישה לקבלת פיצוי על יום השבתון, שלהערכתם יסב להם נזק של כ־200 מיליון שקל. בצד ההוצאות על מערכות הבחירות, מדובר לדבריהם בנזק מצטבר של 600 מיליון שקל.



אלקובי מסר ל"מעריב": "הדרישה שלנו ברורה. הגיעו מים עד נפש. העסקים היצרניים הקטנים לא יהיו עוד הפרה החולבת של המדינה. בתוך פחות משנה מנהיגים יום שבתון שלישי (לאחר הבחירות לראשויות המקומיות), שיביא לפגיעה קשה בתעשייה הזעירה, שגם ככה נאבקת על קיומה בגלל התייקרות הארנונה והתייקרות החשמל והמסים. לא ברור, למשל, מדוע העובדים הפלסטינים שאינם מצביעים בבחירות זכאים גם הם ליום שבתון, ואם בכל זאת יגיעו לעבודה ביום הבחירות, הם יקבלו על כך שכר של 200%".



גם ההסתדרות החדשה הכריזה על סכסוך עבודה במגזר הציבורי, בעקבות מה שהיא מכנה "הפגיעה בקצבאות הגמלאים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות". ההחלטה התקבלה על ידי הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות. על פי בדיקת ההסתדרות, נכון לעכשיו עדיין לא הוחלט על הקפאת הקיצוץ בזכויות (שאמורה להיכנס לתוקף ב־1 ביולי), אף ששר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) יזם הצעת חקיקה שתעלה את גיל הפרישה לפנסיה לנשים ותפתור את בעיית הגירעונות בקרנות. "לא נלך אחר הבטחות שווא", מסר היו"ר בר דוד, "אני עדיין ממתין למסמך הרשמי של הממונה על שוק ההון, מסמך הדוחה את המועד לקיצוץ הזכויות מ־1 ביולי. אסור לפגוע בגמלאים".