עימותים קשים פרצו הבוקר (שני) בין שוטרים לתושבי הכפר הבדואי ביר הדאג׳ בנגב. תושבים מדווחים על לפחות עשרה פצועים, בהם אישה. עם זאת, במשטרה מציינים כי במקום ישנם שוטר ושני אזרחים שנפצעו קל. העימות החל במהלך ביצוע פעולות אכיפה שונות בכפר, ולטענת המשטרה השוטרים שהגיעו למקום הותקפו. 11 מתושבי המקום נעצרו, לאחר שחלקם יידו אבנים על השוטרים.

הפעילות המבצעית מתרחשת לאחר שבמהלך סוף השבוע, שוטרי יחידת מג"ן ומסתערבי מג"ב סיכלו הברחה של כ- 330 ק"ג סמים בגבול ישראל מצרים ועצרו את שני החשודים. בהמשך לאירועים, כוחות רבים פשטו לפנות בוקר על הכפר, לפעילות נוספת נגד המאבק בנגע הסמים המסוכנים בדגש לעבירות הגידול, הסחר וההפצה, זאת לאחר שבמהלך סוף השבוע, שוטרי יחידת מג"ן ומסתערבי מג"ב סיכלו הברחה של כ- 330 ק"ג סמים בגבול ישראל מצרים ועצרו את שני החשודים.

השוטרים הביאו למעצרם של שני חשודים הדרושים לחקירה, למציאת שני טרקטורונים, שני כלי שטח ורכב מסוג טויוטה טקומה עם לוחיות זיהוי משוכפלות של קיה פיקנטו. מדובר ברכבים אשר עפ"י החשד משמשים להברחות סמים ממצרים.
סלים דנפירי, קרוב משפחתם של הפצועים סיפר בשיחה עם "מעריב אונליין": "שוטרים הגיעו כדי לערוך חיפוש, כאשר לא מצאו דבר - הם החלו להאשים אנשים בתקיפת שוטרים, ותקפו אנשים, ילדים ונשים". לדבריו, כל המשפחה בביתה נערך החיפוש הותקפה עם כלי נשק בראש, כולם מדממים מהראש״.
 במהשך דבריו טען כי "המשטרה מנעה כניסת אמבולנסים לתוך הישוב, ועצרה את כל הפצועים".

גם חבר הוועד המקומי, סלמאן אבו חמיד, העיד בשיחה כי "מסתערבים נכנסו לכפר ושוטרים חמושים תקפו את כולם". הוא ציין כי ראה בעיניו "שוטר מכוון ראיתי בעיניים שלי שוטר מכוון אקדח אל ראשו של אחד מבני המשפחה ומאיים לירות לו בראש״. עם זאת, מהמשטרה נמסר כי "מדובר במבצע אכיפה למען האזרח הנורמטיבי".