טל גלבוע, הז'אן ד'ארק של בעלי החיים והלוחמת הגדולה והבלתי מתפשרת למען שחרורם, עשתה את זה בגדול. גלבוע מתפארת בתואר היועצת החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא זכויות בעלי החיים, ואולי אף תרוץ בעתיד ברשימת הליכוד לכנסת. 

עוד בהיותה ב"אח הגדול", נשאלה גלבוע על ידי אחד הדיירים מדוע היא חייבת לנהל קמפיין אגרסיבי למען זכויות בעלי חיים ובכוח לדחוף לאנשים את האג'נדה שלה, כשהגישה הכוחנית הזאת רק תגביר את האנטגוניזם נגדה ונגד המערכה שהיא מנהלת. גלבוע לא היססה לרגע וענתה בנחישות והחלטיות שאין ברירה אחרת. לטענתה, בטוב זה לא יילך, והיא לא תבחל בשום אמצעי על מנת לזעזע את צרכני הבשר שלא מקבלים את הטבעונות כדרך חיים ובעצם גורמים בעקיפין לרצח יצורים חסרי אונים.
אני מודה שבאותה תקופה שצפיתי בה בבית האח הגדול, לא היה לי ספק לרגע שהיא מנהלת מאבק צודק ואנושי. אמנם גם אני הסתייגתי בזמנו מהדרך הלא מעודנת שבה גלבוע מנסה לפלס לה דרך אל ליבם של אנשים בכוח המרפקים ובלחץ של בולדוזרית, ולא בשכנוע מתון וסבלני יותר. כאשר היא הכריחה את הדיירים של בית האח לצפות בסרטונים קשים על התאכזרות נוראית כלפי בעלי חיים בבתי המטבחיים, חשבתי שהיא מגזימה וראיתי באקט הזה הפעלת לחץ מאסיבי,  אפילו גסות רוח וחוצפה. ואז הגיע הרגע שבו גלבוע, המחוספסת והקשוחה, נשברה ובכתה כאשר סיפרה על עגלים תינוקות שקורעים אותם בכוח מאימם שרוצה להניק אותם. 


לא מצליחים לראות את הסרטון? צפו באתר המותאם 

כאשר אמרה שגם היא אימא, והיא מבינה מה אותו בעל חיים מרגיש, בכיתי יחד איתה. היום, לנוכח העובדה שיותר ויותר אנשים הפכו לטבעונים, בין היתר בעקבות הפעילות האקטיביסטית של גלבוע שלא עוצרת ברמזור ונלחמת בשיניים, אני מתחילה להבין שהשיטה לדחוף לאנשים את האמת ישר לפרצוף, בלי רחמים ומבלי להתנצל, עובדת. היום יש מאחוריה קהל עצום של תומכים, ששמעו אותה וצפו בסרטונים המזעזעים שהיא מפיצה על התעללות בבעלי חיים. סרטון כזה נשלח גם אליי, ואני מודה שהוא הפך את מחשבותיי על אכילת בשר מן החי.
באחת מתוכניות הבוקר של ניב רסקין, יצאה גלבוע להגנתו של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שלדעתה מותקף ברשתות שלא בצדק. זאת, בעיקר אחרי שהכירה אותו מקרוב וראתה את החמלה שיש לו כלפי בעלי חיים ואת הרצון והנכונות לעזור לה במאבק למענם. היא מודה שבעזרתו היא התוודעה למשפחת נתניהו ולראש הממשלה, שבאופן מפתיע העניק לה את תפקיד היועצת לענייני זכויות בעלי חיים. לדעתה, להשתלב בפוליטיקה, תהיה הפלטפורמה היעילה ביותר להשמיע את קולה.
בין אם מחויבותו של ראש הממשלה לעזור לבעלי החיים היא אמיתית או לא, וכמו תמיד, יהיו ספקנים שלא יאמינו בטוהר כוונותיו, אין ספק שהצעד החריג שעשה כאשר מינה יועצת לענייני זכויות בעלי חיים הוא חכם מבחינה פוליטית. גלבוע אמנם טוענת שאין בכלל דבר כזה "ימין או שמאל" בכל הקשור לזכויות בעלי חיים, ושיש טבעונים גם בימין. אולם, יש הרבה מאד טבעונים בשמאל הישראלי, ואני מניחה שאף יותר מאשר בימין החרדי. אי לכך, ייתכן שנתניהו יזכה להרבה קולות חדשים מצד אותו קהל טבעוני שמתנדנד בין שמאל לימין.
בכל מקרה, ולא משנה מה הכוונות הנסתרות מאחורי המינוי של טל גלבוע, אם יש כאלו בכלל, המטרה מקדשת את האמצעים. מצידי, שיהיו לנתניהו כמה כוונות נסתרות שהוא רוצה, ובלבד שיהיו למען מטרה טובה. הגיע היום שמישהו בצמרת ירים את הכפפה ויעשה למען בעלי חיים "שלא רואים אותם", כפי שהגדירה גלבוע את מצבן. היא הקישה ממצבה שלה כילדה, שגם אותה "לא ראו". מלחמת הקודש שגלבוע מנהלת מזה שנים ארוכות למען בעלי חיים, זכתה הפעם לעדנה, ועל כך מגיע לה מברוק.