לאחר משא ומתן ארוך, ראשי איחוד מפלגות הימין מצטרפים לממשלת המעבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את חבר הכנסת פרץ לשר החינוך ומשקיף בקבינט המדיני ביטחוני ואת חבר הכנסת סמוטריץ' לתפקיד שר התחבורה וחבר בקבינט.



מלשכת ראש כהממשלה נמסר כי הצדדים סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל מזה עשרות שנים.



עוד נמסר מלשכתו של נתניהו כי "פרץ וסמוטריץ׳ הודו לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון והוסיפו כי השותפות העמוקה בין הציונות הדתית ו״איחוד מפלגות הימין״ לבין הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה".



סמוטריץ' כתב בפוסט בפייסבוק כי "לא נגוזה" תקוותו לקבל את תיק המשפטים. "בחודשים האחרונים עמדנו על זכותנו להחזיק בתיקי המשפטים והחינוך. זו היתה דרישה צודקת ונכונה", כתב. "סביר להניח שלו המו"מ הקואליציוני היה מבשיל לכדי הקמת ממשלה והיו לנו מנופים פוליטיים כלשון מאזניים היינו מצליחים בכך, אולם המציאות כרגע כידוע שונה. התקווה לקבל לידינו את תיק המשפטים לא נגוזה, ואולם לשם כך נידרש לעבוד קשה ולנצח בבחירות הקרובות", אמר סמוטריץ'.

ח"כ פרץ אמר לאחר ההודעה על מינויו: "מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון ומאחל בהצלחה לשותפי ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתפקידו כשר התחבורה. בכוונתי להיות שר החינוך של כולם. לחינוך יש משמעות אדירה לחוסנה של ישראל ולמרות שזו ממשלת מעבר אני מתכוון ללמוד את המשרד ולהנחיל בו את הערכים שלשמם נבחרתי".

השר ישראל כ״ץ, שיעביר לסמוטריץ' את תיק התחבורה, אמר למחליפו בתפקיד "שמחתי להענות לבקשת רה״מ ולהעביר לידיך את תפקיד שר התחבורה. זהו תפקיד חשוב בעל השפעה מרובה על תחומי חיים רבים בישראל ואני משוכנע שתדע להמשיך את המהפכה הגדולה שרה״מ נתניהו ואני הובלנו בתחום ב 10 השנים האחרונות וגם להוסיף עליה. הצלחתך תהיה הצלחת מדינת ישראל כולה". השניים סיכמו על ביצוע ישיבות עבודה וחפיפה במהלך הימים הקרובים וכי ביום ראשון לקראת ישיבת הממשלה יכנס חה״כ סמוטריץ לתפקידו החדש.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה על מינוי פרץ וסמוטריץ׳: "נתניהו העניק כעת לאנשים שרוצים להפוך את ישראל למדינת הלכה את המפתחות ולא עצר שם, אלא גם דאג להכניס מחרחר מלחמה משיחיסט לקבינט של מדינת ישראל. כל דיל על חשבון אזרחי ישראל אפשרי מבחינת נתניהו כדי לחמוק ממשפט".