רוסיה זיהתה ניסיונות של ארצות הברית לבצע מתקפות סייבר על מערכות תשתית בשטחה, כך אמר הערב (שני) מקור ביטחוני לשתי סוכנויות ידיעות רוסיות. מוקדם יותר אמר דובר הקרמלין כי דיווחים בתקשורת האמריקאית על מתקפות סייבר נגד מוסקבה "מדאיגים" ומראים כי מלחמת סייבר בין שתי המדינות "אפשרית".  
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו אתמול ציוצים חריפים נגד העיתון "ניו יורק טיימס", לאחר שהאחרון פרסם ידיעה כי ארצות הברית הגבירה את מתקפות הסייבר נגד רוסיה ואף חדרה לרשת החשמל של המדינה, זאת על מנת להוכיח לנשיא ולדימיר פוטין כי יש ביכולתה לגרום לו נזק בדרכים אלו ולהרתיעו. 
העיתון דיווח כי ארצות הברית הסלימה את החדירות למערכת החשמל של רוסיה באזהרה לפוטין כי ממשל טראמפ מוכן להפעיל אמצעי סייבר בצורה יותר אגרסיבית. בכירי ממשל בהווה ובעבר אמרו לעיתון כי קוד מחשב אמריקאי הוחדר למערכת הרוסית כחלק מפעולה נגד מוסקבה. 


מתקפת סייבר, אילוסטרציה. צילום: istockphoto
מתקפת סייבר, אילוסטרציה. צילום: istockphoto

 
לפי הדיווח, הפעולה התקיפה באה בעקבות פעולות רוסיות בעבר להחדיר תוכנה זדונית שעלולה לחבל בתחנות כוח, צינורות נפט, גז ומים בארה"ב במקרה של עימות עתידי. אך היא גם מעלה את הסיכון למלחמה קרה דיגיטלית בין וושינגטון למוסקבה. 
הנשיא טראמפ צייץ כי הדיווח המדובר של העיתון הוא לא נכון, אך יותר מכך הוא האשים אותו בבגידה ובכך שמדובר באויבי העם. ב"ניו יורק טיימס" ובעיתון "רולינג סטונס" דווח אתמול כי הנשיא לא עודכן על ידי משרד ההגנה וסוכנויות הביון על המבצע נגד המעצמה הגרעינית מחשש כי הוא יורה להפסיק אותו.