ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (שני) את ראשי הבית היהודי, חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', לשרי החינוך והתחבורה בממשלת המעבר. כמו כן, סמוטריץ' יהפוך בעקבות המינוי לחבר קבינט - ואילו הרב פרץ ישמש כמשקיף. מיד לאחר פרסום המינויים, הגיבו להם פוליטיקאים מימין ומשמאל, כשעיקר הגינויים הגיע בעקבות מינויו של סמוטריץ' לחבר קבינט.



ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שעשוי להתמודד בבחירות הקרובות, העלה תמונה של סמוטריץ' במדי אסיר לטוויטר וכתב: "צלם בהיכל. יקיר הכהניסטים, יוזם 'מצעד הבהמות' בקבינט?! הוא ישלח את ילדינו למלחמה?! נתניהו איבד את זה. לגמרי. כדי שלא נאבד גם את המדינה להזיותיו, צריך לנצח בבחירות. זו המשימה היחידה של כולנו, עד 17/09.  חייבים לנצח".



שר החוץ ישראל כ"ץ, שיפנה את תפקיד שר התחבורה לסמוטריץ', כתב מנגד: "שמחתי להיענות לבקשת רה״מ ולהעביר לידיך את תפקיד שר התחבורה. זהו תפקיד חשוב בעל השפעה מרובה על תחומי חיים רבים בישראל ואני משוכנע שתדע להמשיך את המהפיכה הגדולה שרה״מ נתניהו ואני הובלנו בתחום ב 10 השנים האחרונות וגם להוסיף עליה. הצלחתך תהיה הצלחת מדינת ישראל כולה". השניים סיכמו על ביצוע ישיבות עבודה וחפיפה במהלך הימים הקרובים וכי ביום ראשון, לקראת ישיבת הממשלה, יכנס חה״כ סמוטריץ לתפקידו החדש".



יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב כי "‏לנתניהו אין דקה אחת להתעסק בגירעון של 50 מיליארד, אבל זמן להתעסק בג'ובים ומינוי סמוטריץ' לחבר קבינט ושר תחבורה יש בשפע. השלב הבא - מחליפים את חוקי התנועה בחוקי ההלכה".



יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: "נתניהו העניק כעת לאנשים שרוצים להפוך את ישראל למדינת הלכה את המפתחות ולא עצר שם, אלא גם דאג להכניס מחרחר מלחמה משיחיסט לקבינט של מדינת ישראל. כל דיל על חשבון אזרחי ישראל אפשרי מבחינת נתניהו כדי לחמוק ממשפט".

"אנחיל במשרד החינוך את הערכים לשמם נבחרתי". הרב פרץ. צילום: אהרון קרוהן, פלאש 90


הרב פרץ עצמו כתב בטוויטר: "מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון ומאחל בהצלחה לשותפי ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתפקידו כשר התחבורה. בכוונתי להיות שר החינוך של כולם. לחינוך יש משמעות אדירה לחוסנה של ישראל ולמרות שזו ממשלת מעבר אני מתכוון ללמוד את המשרד ולהנחיל בו את הערכים שלשמם נבחרתי".

לאחר המינוי, התייחס סמוטריץ' בטוויטר לסוגיית סגירת שדה דב בתל אביב וכתב: "נעשה הכל בעזרת השם ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל, בלי נדר, לעמוד בה".

בפייסבוק, כתב סמוטריץ' כי "התקווה לקבל לידינו את תיק המשפטים לא נגוזה, ואולם לשם כך נידרש לעבוד קשה ולנצח בבחירות הקרובות. השבועות האחרונים חידדו את הצורך במפלגה ציונית דתית גדולה וחזקה שתעניק לציונות הדתית את הכוח לעמוד על מה שמגיע לה בדין, לעמוד ולקבל".

לשכתו של נתניהו מסרה כי הצדדים סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל מזה עשרות שנים. "פרץ וסמוטריץ׳ הודו לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון", נמסר "והוסיפו כי השותפות העמוקה בין הציונות הדתית ו״איחוד מפלגות הימין״ לבין הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה".