לאחר הגשת כתב האישום נגד הפלסטיני נאזי עבד אל חמיד, בן 46 תושב הכפר דיר קדיס, עולה כי בבדיקת פוליגרף שבוצעה אחרי אונס בת ה-7 הוא נמצא דובר שקר, דבר שעיבה עבור המשטרה את החשד כי מדובר בחשוד שתקף את הילדה. 



רק אחרי שסיפרה למשפחתה אודות החוויה הטראומטית, הגיעה הילדה למשטרה ושם סיפרה איך נוצר הקשר בינה לנאשם, איך פיתה אותה בממתקים והוביל אותה לדירה, שם אנס אותה באכזריות.



עדות שהגיעה אל המשטרה איששה את הפרטים שהיו בידי החוקרים, כאשר אותר בית בו הועסק בעבודות שיפוץ במקביל לעבודתו בבית הספר בו לומדת הקטינה. מי שהוביל את החוקרים לאותו בית, היה בעל הבית בעצמו, שהבין שהעובד שלו נעצר לאחר שלא הגיע לעבודה.



הוא הגיע ביוזמתו למשטרה ואמר כי הוא מוכן למסור עדות לגביו, שהפכה למרכזית בתיק. כשהגיעו השוטרים למקום בו עבד הנאשם בשיפוצים, אושש המידע המוכמן שמסרה הילדה. החקירה התנהלה כל העת שהנאשם כופר בחשדות נגדו ומכחיש כל קשר לאירוע.



נציין כי במסגרת החקירה סיפרה הקטינה על שניים נוספים שהיו עדים למעשה האונס ושהו בדירה לשם הובלה אולם היא לא ידעה למסור פרטים אודות זהותם ככל הנראה בשל המצוקה שבה שרתה בעת שהתרחשו הדברים. המשטרה בנסיבות שנוצרו לא מסוגלת להתחקות אחר מעורבים נוספים בפרשה ואין בידיה קצה חוט כדי להגיע אל מעורבים נוספים אם אכן היו כאלה. אומרים גורמים המעורים בפרטים.