בשל החשש הגובר מפני תוקפנות איראנית, ארה"ב תגביר את הכוח הצבאי שלה במזרח התיכון ותשלח לאזור חיילים נוספים, כך דווח הלילה (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. שר ההגנה בפועלף, פטריק שנהאן, הודיע שארה"ב תשלח כ-1000 חיילים אמריקאים בשל התקיפה האיראנית נגד המכליות במפרץ עומאן בשבוע שעבר. לדבריו, שליחת הכוחות נועדה לצורכי הגנה: "התקיפות האיראניות האחרונות מאשרות את המודיעין המהימן שקיבלנו על ההתהגות עוינת של כוחות איראניים ושלוחיהם, המאיימים על אזרחים ואינטרסים אמריקאים באזור".



בנוסף, צבא ארה"ב פרסם תמונות חדשות המציגות לדבריו כי המשמר האיראני הוא זה שעמד מאחורי ההתקפות של המכליות. לפי הפנגטון, התמונות שצולמו ממסוק חיל הים מראים את הכוחות האיראנים מעלימים מוקשים ימיים שלא התפוצצו. 



"על סמך הראיות והמשאבים הדרושים להסרה מהירה של חומר הנפץ שלא התפוצץ, איראן אחראיות לפיגוע", כך נאמר בפקודה המרכזית של צבא ארה"ב. עם זאת, איראן מתעקשת כי לארה"ב אין ראיות מוצקות על מעורבותה לכאורה בהתקפות המדוברות. 



המשמר האיראני מעלים מוקשים ימיים - תמונה שפרסם צבא ארה"ב. צילום: רויטרס



אמש חשפו גורמים דיפלומטיים במרכז האו"ם בניו יורק את הערכתם כי ארצות הברית מתכננת לבצע תקיפה טקטית באיראן, בתגובה לתקיפת המכליות. על פי אותם הבכירים, מאז יום שישי מתקיימים בבית הלבן דיונים בלתי פוסקים בהם משתתפים מפקדי צבא בכירים, נציגי הפנטגון ויועציו של הנשיא דונלד טראמפ.



לדברי הגורמים הפעולה הצבאית הנשקלת תהיה הפצצה אווירית על מתקן באיראן הקשור לתוכנית הגרעין שלה. "ההפצצה תהיה קשה ומאסיבית אבל תהיה מוגבלת ליעד מוגדר", אמר דיפלומט מערבי. ההחלטה לבצע פעלה צבאית נגד איראן נידונה בבית הלבן לפני הדיווח האחרון שלפיו איראן עשויה להגדיל את רמת העשרת האורניום.