פייסבוק חברה ל-27 תאגידים ברחבי העולם וייסדה ארגון בשם "ליברה" שינהל את תשתית הבלוקצ'יין של המטבע הווירטואלי החדש שלה. בין החברות שחברו לפייסבוק ניתן למצוא כאלה מתחומים שונים, בהן: ויזה, מאסטרקארד, פייפל, איביי, ספוטיפיי ואובר.  המטבע "ליברה", שכבר הספיק לגרום לטלטלה בשוק המטבעות הוירטואליים בימים האחרונים, צפוי לאפשר לאנשים שאין להם גישה לפלטפורמות הבנקאיות המסורתיות - לקיים עסקאות כלכליות. כיום, ישנם כ-2.4 מיליארד משתמשים בפייסבוק, ולדברי האנליסטים, המטבע צפוי להניח רווחים רבים לחברה.
מייסד החברה מארק צוקרברג הכריז בפרסום בעמוד הרשמי שלו, כי השירות, לצד אפליקציה עצמאית, יהיה זמין בשנה הבאה. הדבר צפוי לאפשר לצרכנים להעביר כסף זה לזה, וכן לשלם על מוצרים ושירותים שונים באמצעות המטבע הדיגיטלי, במקים במטבע המקומי. המהלך עורר חששות רבים בקרב גורמי רגולציה בעולם, זאת לנוכח בעיות הפרטיות ותקלות האבטחה הרבות שצפו ברשת החברתית הגדולה בעולם בשנה וחצי האחרונות, ושיאן בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, אשר בה דלפו פרטיהם האישיים של כ-87 מיליון משתמשים ברחבי העולם. 
 
כך צפוי להיראות השירות. צילום מסך מתוך הבלוג הרשמי של פייסבוק

 

בחברה ניסו להרגיע את החששות וציינו כי הקרן שתנהל את המטבע, ותשב בז'נבה, תהיה עצמאית - הן מפייסבוק והן מהממשלות השונות ברחבי העולם. הם הדגישו כי המטבע צפוי לסייע למיליוני אנשים נטולי חשבון בנק, המחזיקים בטלפונים סלולריים, להיכנס לעולם הבנקאות ולבצע עסקאות שונות. ברשת החברתית ציינו כי לשם כך הוקם קולקטיב של עשרות חברות מתחומים שונים, שכל אחת מהן הביאה כעשרה מיליון דולרים לפרויקט. הדבר נתן לפייסבוק את האפשרות לפתח את הדבר, עם תקציב של כמיליארד דולרים.
במסמך שפרסמה החברה, ומפרט את אופן הפעילות של ליברה, נטען כי המטרה היא "ליצור גישה נוחה, זולה ופתוחה יותר לשירותים פיננסיים", לצד יציבות גדולה יותר משל המטבעות הוירטואליים האחרים כמו ביטקוין. עם זאת, הטכנולוגיה מה נעשה שימוש דומה לזו של המטבעות הוירטואליים האחרים, זאת במטרה להשיג משתמשים נוספים במהרה. עוד הדגישו כי לפחות בשלבים הראשונים של הפעילות, רק מספר מצומצם של אנשים יוכלו להפעיל את המערכות ויהיו בעלי סמוכת לאישור עסקאות. 

מייסד החברה מארק צוקרברג כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "זה חלק חשוב מהחזון שלנו לפלטפורמה חברתית ממוקדת פרטיות, שבה ניתן לקיים אינטראקציה בכל הדרכים שתרצו, באופן פרטי - החל בהודעות עד לתשתלומים מאובטחים. פרטיות ובטיחות ייכללו בכל צעד. לדוגמה - יוקם צוות מומחים ייעודי לניהול סיכונים, שתפקידו למנוע שימוש למטרות הונאה. אנחנו נספק הגנה ממנה, כך שאם תאבד את המטבעות - נזכה אותך, ותוכל להשתמש באפליקציות נוספות בארנק של ליברה. יש לנו עדיין הרבה מה ללמוד לפני שנשיק את ליברה רשמית, ואנחנו מודעים לכך שזו משימה גדולה, הכוללת אחריות גדולה בתוכה, ואנחנו מוכנים למלא אותה בצורה הטובה ביותר. עבדנו עם קובעי מדיניות בתחומים רבים ואנחנו מקשיבים למשובים שלהם בנושא, שכן זו הדרך הטובה ביותר להתקדמות. אנחנו אסירי תודה על כל ההתקדמות, זו תחילתו של מסע מרגש".