ראש ממשלת מלזיה, מהאטיר מוחמד, אמר כי ידידיו היהודים "אינם כמו שאר היהודים" במהלך הופעה בפני סטודנטים באוניברסיטת קיימברידג' שבבריטניה. הקהל במקום הגיב לדבריו של מוחמד, הידוע בהתבטאויותיו האנטישמיות, בצחוק רם. 
מוחמד נשאל באירוע מדוע אמר בעבר שיהודים "נמשכים לכסף". הוא השיב: "יש לי חברים יהודים, חברים מאוד טובים, הם לא כמו שאר היהודים, לכן הם חברים שלי", אמר מנהיג המדינה המוסלמית, לקול צחוק בקהל. 
הדברים הוקלטו והועלו לטוויטר על ידי אגודת הסטודנטים היהודים בקיימברידג', שגינתה את דבריו של מוחמד. "הקהל צחק", נכתב בפוסט של האגודה ברשת החברתית. "חופש הביטוי אינו בדיחה כאשר הוא מסית לשנאה נגד עם אחד". ההיסטוריונית סימון שמחה, בוגרת אוניברסיטת קיימברידג', הגיבה: "הצחוק יותר מזעזע מהדברים שנאמרו".  

כזכור, בפברואר 2018 הכחיש מוחמד את השואה, תיאר את היהודים כ"בעלי אף גדול" והאשים אותם ביצירת הבעיות במזרח התיכון. "אם רוצים להגיד את האמת, הבעיה במזרח התיכון החלה עם הקמת מדינת ישראל. זו האמת, אבל אני לא יכול לומר זאת", אמר בראיון ל-BBC. 
מוחמד הכחיש אז את השואה ואמר כי מספר הנרצחים בה עומד על ארבעה מיליון ולא על שישה מיליון כפי שמראים הנתונים ההיסטוריים. "הישראלים הם מיוחדים, אי אפשר אפילו לומר שבשואה היו ארבעה מיליון קורבנות ולא שישה מיליון", טען בראיון. 

הוא מאוחר יותר הצדיק את הקטע בספרו, "הדילמה המלאית", בו כתב כי ליהודים יש "אף גדול בצורת וו" וכי הם "מבינים כסף אינסטינקטיבית". באירוע ב-2010, המנהיג המלזי אמר כי היהודים "שרדו את הנאצים כדי ליצור בעיות גדולות אפילו יותר עבור העולם". הליגה נגד השמצה האשימה את מוחמד בשנה שעברה בהפצת תיאוריות קונספירציה אנטישמיות לאורך עשרות שנים.