מסביב ייהום הסער המשפטי, אך ראשות לשכת עורכי הדין לא מעניינת את עורכי הדין של מדינת ישראל. מחר בבוקר יוכרז המנצח בבחירות לראשות ללשכה, כאשר שני המתמודדים הם היו"ר הזמני אבי חימי, שהתחרה ראש בראש בעו"ד ציון אמיר. הגוף הבוחר מורכב מ-67 אלף עורכי דין בעלי זכות הצבעה, אולם אחוזים נמוכים מאוד החליטו לממש את זכותם הדמוקרטית.

ינצח מי שינצח, רוב גדול של עורכי הדין בחרו שלא לבחור והביע אי אמון ואי עניין בלשכה ובמועמדיה. עד השעה 14:30 הצביעו רק 5% מבעלי זכות ההצבעה, ובשעה 18:00 עמד אחוז ההצבעה על נתון מביך של 15% בלבד.

עו"ד חימי פתח את היום בתפילה בכותל המערבי, ולאחר מכן הצביע בקלפי בבית המשפט המחוזי בלוד. לדבריו, "היום יום גורלי, בו עורכי הדין מצביעים על עתיד לשכת עורכי הדין. יחד נצעיד את לשכת עורכי הדין למקומה הטבעי, נשמור על לשכה חזקה, נהיה מגדלור של צדק, שוויון, מוסר וחמלה ונחזיר את הכבוד למקצוע".

מנגד, עו"ד אמיר אמר עם הצבעתו כי "כשהצבעתי הרגשתי את משב השינוי עולה באוויר. אלו בחירות גורליות שבאות להחליף דרך ישנה בדרך אחרת, דרך שבאה לנקות, לחזק את מערכת המשפט, לביסוס הדמוקרטיה הישראלית וביסוס מעמדם של עורכי הדין ולהשיב ללשכה את הכבוד שאבד לה".
 
הבחירות מתקיימות על רקע היוזמות של הממשלה לשינוי מערכת המשפט ועל רקע הסערה שאפפה את לשכת עורכי הדין סביב פרשיות אפי נוה. עו"ד אמיר ניצל את המצב כדי לעקוץ את יריבו והציג אותו כשותפו למחנה של אפי נוה. אמיר הוסיף עוד כי "החשיבות של הבחירות האלה חורגת הרבה מעבר ללשכת עורכי הדין: היום ייקבע האם מערכת המשפט תזכה להגנה ולחיזוק, האם טוהר המידות יחזור לוועדה לבחירת שופטים, והאם ציבור עורכי הדין יצביע בעד דרך חדשה ונקייה. אל תיכנעו לאדישות, כי הפעם יותר מדי מונח על הכף. בואו להצביע, ויחד נחזיר את ערכי היושרה והכבוד לחוק למקומם הראוי".

על אף אי העניין של ציבור עורכי הדין, ללשכה יש כוח רב מאוד במערכת המשפט הישראלית, ולה שני נציגים מתוך שעה בוועדה היוקרתית למינוי שופטים.