"אם אני לא מופתע אני לא מאוכזב": שליחו של הממשל האמריקאי למזרח התיכון, העורך דין היהודי אמריקאי ג'ייסון גרינבלט, התראיין לחדשות 12 הערב (שלישי) וסיפר על התחושות שבוע אחד בלבד לפני הסדנה הכלכלית בבחריין, שתעסוק בעידוד השקעות בגדה המערבית ובעזה, העריך את סיכויי ההצלחה של תכנית המאה, ואף מתח ביקורת על הצד הפלסטיני: "הם מקבלים החלטות שלא מועילות לבני עמם". 



 
"המטרה שלנו היא להציג תכנית כלכלית שהפלסטינים יוכלו להפיק ממנה הרבה, כמו גם הירדנים והמצרים", אמר גרינבלט בראיון. "הרשות הפלסטינית החליטה להחרים את הסדנה, באופן שיפגע בפלסטינים לדעתי. נכון לעכשיו אנחנו מנסים לא להפוך את הסדנה לפוליטית, אלא כלכלית בלבד. ישתתפו גם שרי אוצר ממדינות אחרות, וכדי לא להפוך את זה לפוליטי החלטנו שממשלת ישראל לא תשתתף, ושרק נציגים מהמגזר הפרטי יהיו שם". 
האם אתה מאוכזב מכך שהפלסטינים מחרימים את הסדנה?

"לא, לצערי אני לא מופתע מהצד הפלסטיני. אני חושב שלפעמים הם מקבלים החלטות שלא מועילות, לא רק לשלום אלא לבני עמם. אם אני לא מופתע אז אי אפשר להגיד שאני מאוכזב. מהצד הישראלי אין מה להתאכזב. ממשלת ישראל סייעה לנו רבות במהלך השנתיים ורבע האחרונות. אם יתמזל מזלנו ונוכל להשיג שלום כלכלי אני בטוח שממשלת ישראל תסייע מאד במסגרת הרעיונות, וסביר להניח שגם תשפר אותם". 
מתי תגידו "נכנענו", לא הצלחנו להשיג הסכם שלום?
"מההתחלה אמרתי שאני לא נוקב בתאריכים, לא בתאריך של פרסום התכנית, ואני לא אנקוב בתאריך שבו נצליח או ניכשל. אנחנו נדע כשנדע". 
מה אתה חושב שישראל צריכה או יכולה לעשות?
"אני לא חושב שאף אחד מהצדדים צריך לעשות צעדים חד צדדיים עד שנחשוף את התכנית, לכל הפחות. אני לא חושב שזה יועיל לאף אחד. זה סכסוך קשה ומורכב. כל מי שמבין את הקונפליקט מבין את סיכויי ההצלחה. אנחנו מקווים שאנשים יוכלו לחלום לקוות ולשאוף למה שיכול להיות, לעומת מה שיש כרגע. אך אם ניכשל, אני אבין מדוע".