יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן זוכה לתמיכה גדלה והולכת במגזר העסקי. עוד ועוד אנשי עסקים מובילים החליטו להצביע עבורו בבחירות הקרובות מתוך הנחה שיש לו  סיכויים גבוהים להביא למהפך. על רקע זה ניתן להבין את החלטתו האחרונה של ליברמן לתמוך בממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, לאחר שבמשך תקופה ארוכה שלל אפשרות זו; ייתכן שממשלה כזאת תסלול את הדרך להדחתו של בנימין נתניהו מראשות הממשלה.
 
ליברמן ומפלגתו קורצים למגזר העסקי גם בסוגיות כלכליות העומדות על הפרק. היתרון  הפוליטי של ליברמן, לפחות בעיני חלק מאנשי העסקים, טמון בהתנגדותו לתוכנית להזרמת מיליארדי שטקלים למפלגות החרדיות. הוא גם תומך במתן הטבות לגורמים עסקיים ולהפחתת נטל המס, לצד פעילותו למען תשלום פנסיית מינימום של 70% מהשכר הממוצע במשק.
 
ברשימת מפלגת ישראל ביתנו לכנסת משובצים במקומות הראשונים אנשי עסקים לשעבר כמו ח”כ עודד פורר וח”כ אלי אבידר, לשעבר יזם ומנכ”ל בורסת היהלומים. מאחורי הקלעים מעורבת גם חברת הכנסת לשעבר דליה איציק. דני גילרמן, שהיה  שגריר ישראל באו”ם ומייצג בישראל גופים אמריקאיים הוא אחד מאנשי העסקים הבולטים השוקלים להתייצב לצדו של ליברמן. 

"לא מפחד לקחת על עצמו מהלכים מסוכנים פוליטית". שרגא ברוש. צילום: סיון פרג'

 

גילרמן מסר ל"מעריב": “אני מאוד מעריך את איווט ואת העמידה הנחרצת שלו מול המפלגות החרדיות. זה מסוג המנהיגות שאנחנו מחפשים. אני שומע מהרבה חברים שלי במגזר העסקי שבכוונתם להצביע הפעם ליברמן, אבל מבחינתי שום דבר עדין לא סגור”.
 
על השאלה אם בכוונתו להצביע עבורו השיב גילרמן: “בבחירות האחרונות הצבעתי כחול לבן ואני שוקל הפעם לשנות. עד הבחירות יש שלושה חודשים, ובישראל זה נצח. אני ממתין לראות מה יעשו אישים כמו אהוד ברק או ציפי ליבני, שלדעתי לא תצטרף לאחת המפלגות”.
 
גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש שוקל לתמוך בליברמן. גורמים בהתאחדות סיפרו שברוש שקל בעבר לרוץ עם ליברמן לפוליטיקה וחזר בו, אבל הוא תומך בו מאחורי הקלעים. על השאלה אם ליברמן הוא המנהיג המסוגל להתמודד בהצלחה עם המצב הכלכלי המאתגר, הכולל גירעונות והצורך בחידוש הצמיחה, ענה ברוש: "אנחנו הולכים לשנה קשה וזה לא סוד, כי אני קורא על כך בעיתונים. קשה להתמודד עם גירעון בסדר גודל של 15 מיליארד שקל מבלי להטיל מיסים ולקצץ בשירותים. כדי להצליח במשימה צריך מנהיג שיצליח להביא לשיתוף פעולה ולהובלה ברורה. אין לי ספק שליברמן הוא מנהיג שהוכיח נחישות ולא מפחד לקחת על עצמו מהלכים מסוכנים פוליטית. הוא רציני ושקול ומהווה אופציה סבירה”.
 
אנשי עסקים נוספים מצדדים עקרונית בליברמן, אם כי חלקם אינם מוכנים  עדיין להביע תמיכה פומבית. יזם הנדל”ן ברק רוזן, מבעלי חברת קנדה ישראל, ארגן עבורו חוג בית פרטי בהשתתפות אנשי עסקים מובילים כדי לעודד את ליברמן להוביל את המהפך הפוליטי. תומך נוסף במפלגה הוא ד”ר רוני הלמן, הבעלים של בית ההשקעות הלמן אלדובי.
 
הלמן, המחובר מאוד לח”כ עודד פורר, מסר ל"מעריב": “מפלגתו של ליברמן, באמצעות ח”כ עודד פורר, עשו רבות לטובת המגזר העסקי. פורר הוא תותח. אני שוקל בהחלט להצביע לליברמן אם כי עדיין לא החלטתי סופית”.