מוזיאון הלובר בפריז פתח אתמול את הזמנת הכרטיסים לתערוכה גדולה שתיפתח באוקטובר לציון 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י, ובמרכזה חוויית מציאות מדומה ראשונה מסוגה, שתקנה למבקרים נקודת מבט בלתי שגרתית על יצירת המופת שלו "מונה ליזה". 

המוזיאון הודיע כי הפרויקט "מונה ליזה: מעבר לזכוכית", אשר יימשך מ־24 באוקטובר עד 24 בפברואר 2020, מיועד "לחשוף פרטים שלא נראים בעין בלתי מזוינת ולספק הצצה לטכניקות שבהן השתמש דה וינצ'י ולזהותה של האישה".
"זו הזדמנות נדירה לשקוע בתוך הציור האייקוני ביותר בעולם, לצעוד מעבר לזכוכית ולקבל גישה מקרוב לדיוקן המלהיב באופן חדש לחלוטין ומהפכני", נאמר בהודעה. "באמצעות מתן חיים לחזון של דה וינצ'י עבור דור חדש, התערוכה מעלה את רוח החדשנות שבלב העשייה של דה וינצ'י". 


הציור "סלבטור מונדי". הרוכש יאשר להציגו בתערוכה? צילום: רויטרס

 
פרויקט המציאות המדומה הראשון של הלובר הוא חלק מתערוכה חדשה שתיפתח ב־24 באוקטובר לציון 500 שנה למותו של דה וינצ'י ושתכלול גם את יצירות המופת האחרות של אומן הרנסנס שנמצאות במוזיאון בפריז, ובכללן "בתולה על הסלעים" ו"La belle ferronnière".
עם זאת, לא ברור אם בתערוכה יופיע גם הציור "סלבטור מונדי", שמיוחס לדה וינצ'י ואשר נמכר תמורת 450 מיליון דולר בשנת 2017, ככל הנראה ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. במוזיאון ציינו כי הם פנו לבעלים בבקשה להציג את היצירה, אולם עדיין לא התקבלה תשובה.