חברת הסטארט־אפ "סיימוטיב טכנולוג׳יס", הפועלת בתחום אבטחת הסייבר בתעשיית הרכב, ערכה אירוע חגיגי ומרגש במשרדי החברה בת"א לציון מפגש סיום תוכנית ההתנדבות השנתית של עובדי החברה עם תלמידי כיתה ה' בבית הספר היסודי "ראשונים" בבת ים. כמה מעובדי החברה, רובם מתכנתים ומפתחים מעולמות ההייטק, סייבר וטכנולוגיה, ליוו לאורך השנה קבוצה של כ־20 תלמידים שנבחרו להשתתף בתוכנית הייחודית 'First'.

התלמידים הגיעו מדי שבוע למפגשי לימוד והעשרה במשרדי החברה, והלימודים התמקדו בשני תחומים עיקריים: רובוטיקה וחקר החלל. התלמידים למדו והתנסו בשני התחומים- בנו רובוטים מלגו, ולמדו כיצד לתכנת פעולות אוטומטיות, חקרו את מסע האדם בחלל ונפגשנו עם דמויות משמעותיות מהתחום כמו נציגים מעמותת SPACE.IL.
סיימוטיב טכנולוג'יס, הנמצאת בבעלותם של ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, צפריר כץ, וד"ר תמיר בכור, שלושתם בכירים לשעבר בתפקידים מבצעיים וטכנולוגיים בכירים בשב"כ לצד שותפים מקבוצת פולקסוואגן העולמי, חרטה על דגלה מאז הקמתה את תחום "האחריות החברתית", והחלה בפרויקט המנטורינג לחינוך והעשרה טכנולוגית עם ביה"ס "ראשונים" בבת ים כבר לפני כשנתיים. 

צפריר כץ, ממייסדי ובעלי החברה, וראש היחידה הטכנולוגית בשב"כ לשעבר, בירך את התלמידים לרגל סיומם את התוכנית. "תזכרו שנחישות זה שם המשחק. הרבה פעמים אנחנו מנסים ולא מצליחים, אך העיקר הוא לרצות כל הזמן להמשיך לנסות ולהתפתח". 

הלימודים התמקדו בשני תחומים עיקריים: רובוטיקה וחקר החלל. צילום: יח"צ

 
עוד אמר כץ: "עבודת הצוות של כולכם ביחד היא הכוח שמביא את התוצר הסופי להיות חזק יותר. תודה שעזרתם לנו לתרום לכם, אבל דעו שאנחנו נתרמים מהתוכנית הזו יותר מכם. כיף לנו שתחוו דברים חדשים ותראו מה זו החדשנות הזו וההייטק הזה שכולם מדברים עליו".
התוכנית היוקרתית קרמה עור וגידים באמצעות עמותת "תובנות בחינוך", הפועלת למען חיבור בין בתי ספר בפריפריה הגיאוגרפית או החברתית וחברות הייטק מהתעשייה.
אורלי חן, אחראית מתנדבים ושיתופי פעולה בעמותת תובנות בחינוך ציינה: "ההזדמנות לחבר בין חברה כמו סיימוטיב לילדים שרוצים ללמוד ולהעמיק, להתפתח ולחלום, מאפשרת לכל הילדים לקבל מתנה גדולה לחיים, כשהם מרגישים מחובקים ושיש להם הזדמנות לעתיד טוב יותר". 
אראל'ה שטרן, מפתח תוכנה בסיימוטיב הוסיף: "שמחנו מאד לראות את עבודת הצוות של התלמידים ואת ההתנסויות שהם לא פגשו קודם, זה נותן לנו מוטיבציה להמשיך בעשייה החברתית". 
ליאור בן שטרית, אחד מתלמידי התוכנית הדגיש: "התבססנו על הרעיון שהופיע בסרט 'להציל את מארק ווטני' וניסינו לאתר בעיות ושאלות שניתן לתת להם פתרון לבעיה שחקרנו. למשל חקרנו כיצד ניתן לפתור את בעיית המזון בחלל וכיצד ניתן לשרוד זמן רב כאשר המזון הוא משאב שאוזל".
עינת ולדמן, מנהלת ביה"ס ראשונים בבת ים סיכמה את שנת הפעילות בהתרגשות ואמרה: "אנו בתקופה בה מודל ביה"ס המסורתי כבר פחות רלוונטי מפעם והחשיפה של התלמידים למכשולים, אתגרים, יזמות וחדשנות, אלה תחומים שאנחנו כמערכת חייבים ללמוד ליישר קו ולהתקדם איתם קדימה". 
לדבריה, הפרויקט הזה מעצים את בית הספר כולו. "המעגלים מתרחבים וילדים אפילו מלמדים ילדים אחרים. למעשה כל היעדים שהצבנו לעצמנו בתהליך הושגו - מסוגלות, אחריות הצבת יעד ועמידה בו, צורת למידה אחרת והעצמה".