חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) פנה היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ביחס לפרסום במעריב כי בסוף השבוע האחרון, בעקבות האיום של האסירים הביטחוניים בכלא רמון בחידוש השביתה, הוחלט בשב"ס להסיר את החסמים הסלולריים. 
ח"כ אבידר מחה במכתבו על אי יישום המלצות הוועדה הציבורית לצמצום ושינוי תנאי הכליאה וכתב: "עתה התברר, כי בניגוד להצהרות השר ארדן בעניין אימוץ מסקנות הוועדה, ניתנה החלטת שירות בתי הסוהר להסיר את החסמים הסלולריים שהוטלו במסגרת המאבק בהברחה המונית של טלפונים סלולריים לבתי הכלא הביטחוניים. וזאת, בניגוד למסקנות הוועדה ובעקבות איומי האסירים הביטחוניים בחידוש שביתות ומהומות". 
עוד ציין: "חשוב שהציבור ידע אחת ולתמיד שאת בתי הכלא מנהלים האסירים הביטחוניים ולא רשויות המדינה ואין איש מבין כיצד בניגוד מוחלט להצהרות השר לביטחון פנים מתקבלת לה החלטה בהיחבא, תוך שהיא מאפשרת לאסירים הביטחוניים לחזור לשגרה ולהלך אימים על גורמי שב"ס. אני דורש כי תבוטל החלטת שירות בתי הסוהר לאלתר וייושמו המלצות הוועדה המקצועית כלשונן".

חיפוש באגף אסירים ביטחוניים. צילום: שב"ס


כזכור, סוגיית החסמים החלה במסגרת המאבק בהברחה המונית של טלפונים סלולריים לבתי הכלא הביטחוניים. משהתברר לאסירים הביטחוניים שכתוצאה מהפעלת מערכת החסמים הסלולריים משתבשת פעולתם של מכשירים חשמליים שונים (בעיקר אוזניות בלוטות' אלחוטיות) אינם פועלים באגף מגורי האסירים.לאחר שבכירי המחבלים של חמאס שעצורים באגף הביטחוני בכלא רמון איימו בחידוש מהומות ובשביתות שונות, בסופו של דבר הורדה מערכת החסמים, ובכך נפגעה באופן מעשי גם היכולת לחסום שיחות מהכלא באמצעות מכשירים ניידים שמוברחים בדרכים שונות.

אגף האסירים הביטחוניים בכלא רמון הוא השני במספר שמותקנים בו החסמים של חברת נטליין שגם אמונה על הפעלתם בהם בתקופת הפיילוט, כפי שמוגדר המצב כעת. בעקבות ההתפרעות האלימה שהתרחשה בכלא לפני שלושה חודשים, כשהאסירים הציתו 14 תאים בבית הכלא, הם חזרו לאגף בכלא רמון רק בתחילת השבוע שעבר, לאחר שיפוץ ארוך. בעת שהייתם מחוץ לאגף, הוא שופץ והותקנו גם החסמים, וחזרתם לכלא התעכבה בגלל סירובם לחזור לכלא עד שיותקנו בו הטלפונים הציבוריים שהוסכם עליהם במסגרת הפשרה.