משמרות המהפכה האיראניים טוענים היום (חמישי) כי מל"ט הריגול האמריקאי, שהופל על ידי איראן, כיבה את משדר הזיהוי שלו, המאפשר לעקוב אחריו, בעת שנכנס למרחב האווירי האיראני.  מפקד חיל האוויר האיראני הוסיף כי המל"ט האמריקאי, מדגם MQ-4C Triton, המריא מבסיס חיל האוויר האמריקאי בדרום המפרץ הפרסי.

לפי האיראנים, כיבוי משדר הזיהוי מהווה "הפרה של כללי המרחב האווירי", ובמדינה מזהירים מפני ההשלכות של הצעד הפרובוקטיבי. בטלוויזיה האיראנית דווח כי הפלת המטוס האמריקאי מהווה "מסר ברור" לאויבי המדינה, ולכל פעולה אגרסיבית שתתרחש כלפי טהרן. 

כזכור, משמרות המהפכה האיראניים טענו הלילה כי הם הפילו מטוס אמריקאי ללא טייס שביצע גיחות ריגול בדרום מחוז הורמוזגאן, שעל חופי המפרץ הפרסי, במדינה. בארצות הברית הכחישו בתחילה את הדיווח. "אף כל טיס אמריקאי לא פעל היום במרחב האווירי של איראן", אמר דובר הפנטגון. אך מאוחר יותר אישר גורם אמריקאי לרשת פוקס ניוז כי כלי טיס אכן הופל.



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שלשום כי לא מן הנמנע שיורה על פעולה צבאית כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך ספק אם ייצא למלחמה בעקבות המתקפות על מכליות הנפט במפרץ הפרסי. "תוכנית הגרעין האיראני היא בהחלט סיבה למלחמה", אמר הנשיא בראיון למגזין "טיים", "אשאיר את הנושא השני בסימן שאלה".
 
הדברים נאמרו שעות ספורות לאחר שהמשטר האיראני הודיע כי בתוך עשרה ימים יפר את ההגבלה על מצבור האורניום המועשר הכלולה בהסכם עם המעצמות מ־2015 ויעלה מדרגה ביישום תוכנית הגרעין. 
 
מזכיר ההגנה האמריקאי פטריק שאנהאן הודיע לפני מספר ימים כי 1,000 חיילים אמריקאים נוספים יישלחו למזרח התיכון בעקבות המתיחות עם איראן והמתקפות האחרונות על מכליות הנפט. נושאת מטוסים, טייסת מפציצי 52־B, סוללות טילי פטריוט וכוחות אמריקאיים נוספים כבר נפרסו באזור. 
 
בשבוע שעבר האשימו בכירים אמריקאים את איראן בביצוע מתקפות נגד מכליות נפט יפניות ונורווגיות ששטו במימי מפרץ עומאן. טראמפ אמר כי המתקפות האחרונות, שבוצעו על ידי איראן, היו מוגבלות בהיקפן: "עד כה זה היה מאוד מינורי", אמר. לדבריו, למפרץ עומאן חשיבות אסטרטגית פחותה מבעבר.
בתוך כך נשיא איראן חסן רוחאני הודיע  כי פניה של ארצו אינם למלחמה: "איראן לא תצא למלחמה נגד שום אומה", אמר בנאום שנשא לרגל פתיחת אולם חדש בנמל התעופה האימאם חומייני. "אלה שעומדים מולנו הם פוליטיקאים חסרי ניסיון. התגובה של איראן הפכה להיות קשה כלפי האויבים, אך איננו מעוניינים במלחמה".
 
סגן נשיא איראן אסחאק ג'הנגירי אמר: "האסטרטגיה של איראן היא התנגדות. ארה”ב הבינה כעת שארצנו אינה חוששת מהאיומים הצבאיים שלה, ולכן הציעה לפתוח במשא ומתן. המנהיג העליון כבר הבהיר כי מי שמתנהל ביהירות, עליו לשאת באחריות". שגריר איראן בלונדון, בעידי נג'אד, אמר בראיון ל־CNN: "אם ארה”ב רוצה לפתוח במגעים, אל לה להתערב בענייני המסחר של ארצנו עם מדינות אחרות".