חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד פנה היום (חמישי) במכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה וביקש ממנו לפעול באופן מיידי להקמת ועדת בדיקה ממשלתית בעניין פרשת אונס הילדה בת ה-7 מהיישוב באזור בנימין. זאת, על פי סעיף 8א לחוקי הממשלה. כזכור, לאחר שכבר הוגש כתב אישום בפרשה נגד מחמוד נזמי קטוסה, החליטה הפרקליטות להורות על השלמות חקירה עקב בעייתיות שעלתה מחומר הראיות ומעורבים נוספים שלא אותרו. 



במכתבו כותב ח"כ קרעי כי "מרגע פרסום הפרשה המזעזעת, נתגלעו לפתע חילוקי דעות ותהיות על המקרה מצד המשטרה, הפרקליטות וכל גורם באכיפת החוק שעסק בחקירה ובהגשת כתב האישום". 
 
"פתאום, אחרי כחודשיים של חקירה עולות תהיות בסיסיות ביותר, החל מאופן ביצוע הפשע, מועדו ועד אפילו עצם קיומו וזהות הפושע", טען. "מדובר במקרה חסר תקדים של מה שנראה כמו רשלנות, חלמאות וחוסר מקצועיות של ממש, המחייב בדיקה מעמיקה עם הסקת מסקנות ומיד. מבלי להיכנס לפרטי הפשע, הרי שההתנהלות כולה עלולה להוביל להתחמקותו מעונש כבד ביותר של הפושע או להבדיל להרשעתו של אדם חף מפשע". 

אמיר אוחנה. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

קרעי הוסיף כי "יש לנו משטרה ומערכת אכיפת חוק מצוינת, אך לא ניתן ואסור להעלים עין מהתנהלות בעייתית במישורים רבים בשנים האחרונות. ייתכן כי אופן הפעולה במקרה נורא זה יהווה מעין בבואה לבעיות במערכת אכיפת החוק, ומחובתנו לבדוק זאת על מנת לתקן". 
 
לדבריו, אמנם ישנם פרטים רבים שאינם גלויים לציבור, אך "הסיפור כולו מעיד על בעיה עמוקה, הן במשטרה והן בגופי האכיפה האחראים לכתב האישום. במצב שכזה נדרשת בדיקת המקרה מתחילת הדרך ועש להשגות לגבי המסקנות ודרך הפעולה עד כה. אינני חושב כי ניתן להסתפק בביקורת פנימית של אותם גופים בלבד. אני קורא לשר הממונה להקים ועדת בדיקה ממשלתית באופן מיידי על פי סעיף 8א לחוק הממשלה".
 
ח"כ קרעי ציין בפנייתו לשר המשפטים כי הוא מודע לכך שאנחנו בתקופת בחירות ומדובר ב"ממשלת מעבר", אך "יחד עם זאת, מאחר ולנושא אין שום נגיעה פוליטית, אינני מוצא כל מניעה לסמכות הממשלה, על פי הצעת השר הממונה, להקים ועדה זו ולאלתר".