יש הבנות, אין ממצאים בשטח: מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס הערב (חמישי) להבנות עם ישראל ואמר כי "עשינו מאמצים בכל החזיתות כדי לשבור את המצור, עד שהגענו להבנות בחסות מצרית, בינלאומית וקטארית - אך לצערנו עד כה האזרח הפלסטיני לא קטף את פירות ההבנות".

"ההבנות נכנסו לריבוע מסוכן בשל האטת קצב היישום על ידי הכיבוש", טען הנייה. "עד עכשיו ישראל לא אפשרה תנועה חופשית במעברים, סוחטת אותנו לגבי שטח הדיג, מעכבת את פרויקט החשמל, פרויקט ההעסקה ובניית אזורי התעשייה, ומטילה מגבלות קשות על הכנסת הכספים לעזה". הנייה קרא למלך בחריין, המלך חמד, לבטל את סדנת מנאמה הכלכלית. אתמול נחשפו פרטי הכינוס, ולפיו לא יהיו משתתפים בכירים ממדינות ערב.
במסיבת עיתונאים אמר הנייה, כי סדנת בחריין באה במסגרת מאמצי ארצות הברית וישראל להשמיד את הפרויקט הלאומי הפלסטיני. "הסדנה עם חזית כלכלית, אך התוכן שלה פוליטי", הזהיר מנהיג חמאס ובכך הוא יישר קו עם יו"ר הרשות הפלסטיני אבו מאזן, שהודיע כי משלחת פלסטינית לא תשתתף בסדנה. "אנחנו לא מכירים את סעיפי עסקת המאה, אך מה שקורה בפועל מצביע על הרס הפרויקט הפלסטיני, ולכן לא נוכל לשתף פעולה עם זה", הדגיש הנייה. 

בנוסף, מנהיג חמאס גינה את ההחלטה של כמה פרלמנטים באירופה, במיוחד גרמניה, לכנות תנועות פלסטיניות כמו BDS להחרים את ישראל - תנועות טרור.