אין מדינה אשר נקטה עמדה וצעדים משמעותיים נגד ה־BDS יותר מארצות הברית. המאבק בדה־לגיטימציה מתחיל בין כותלי הקונגרס ונמשך גם במחוזות אחרים. 27 מדינות - מניו יורק ועד דרום קרוליינה - אישרו עד כה תקנות המצרות את צעדיה של תנועת החרם על ישראל. 
דרכי ההתמודדות שלהם מול התנועה נדונו השבוע בכנס הבינלאומי הגדול ביותר למאבק ב־BDS שערך המשרד לנושאים אסטרטגיים בירושלים בהשתתפות 350 איש מ־35 מדינות. את המאבק ב־BDS מנהיגה הקהילה הפרו־ישראלית בארה"ב. למרות המחלוקות הרבות בין הרפובליקנים לדמוקרטים במדינה, בנושא זה המחנות היריבים מאוחדים.
שניים מהלוחמים המרכזיים הם טד קרוז, סנאטור רפובליקני מטקסס שהתמודד על נשיאות ארה"ב ב־2016, וטד דויטש, נציג דמוקרטי מפלורידה בבית הנבחרים האמריקאי. בראיונות בלעדיים שהעניקו השניים ל"ג'רוזלם פוסט" הצהירו קרוז ודויטש נחרצות כי הם רואים ב־BDS תנועה שהיא לא רק אנטי־ישראלית אלא גם אנטישמית.

"חרם ומתקפות אחרות על קיומם של היהודים בעולם היו בשר מבשרה של האנטישמיות במשך מאות שנים, ותנועת ה־BDS היא אחת ההתגלמויות העדכניות ביותר שלה", אמר קרוז. "זו תנועה אנטישמית השואפת לדה־לגיטימציה של ישראל ולהרס המדינה היהודית - והיא ראויה לכל גנאי". 
"ארה"ב ובנות בריתה צריכות לתמוך בישראל ולהבטיח כי עומדים לה האמצעים הנחוצים לה כדי שתגן על עצמה מבחינה דיפלומטית וצבאית", הוסיף דויטש. "השורשים של תנועת ה־BDS הם באמונה האנטישמית שרק למדינה יהודית אין זכות להתקיים בעולם. גדול הוא ההבדל בין שיח פוליטי לגיטימי המבקר מדיניות של ממשלה לבין קידום מדיניות שתוצאותיה יהיו קץ המדינה היהודית. מאמצים שמטרתם דה־לגיטימציה של ישראל או שנועדו לגרום לכך שתקבל יחס שונה מכל מדינה אחרת בעולם, נחשבים לאנטישמיות".
קרוז הביע תקווה שההחלטה נגד ה־BDS, שאותה ניסח עם הסנאטור הדמוקרט מווירג'יניה טים קיין, תאושר בקרוב על ידי הסנאט. "הצגתי לאחרונה, עם הסנאטור קיין, החלטה המגנה כל גילוי אנטישמיות - לרבות חרם על עסקי יהודים", הבהיר קרוז. "חתומים עליה יותר מ־50 סנאטורים, ואני מקווה כי הסנאט יאשרה במהרה ויגנה פה אחד את אותם ביטויים של אנטישמיות".
"יש כבר מסורת ארוכה של סנאטורים המשלבים כוחות במאבק ב־BDS", ציין קרוז וסיפר כי ב־2015 ניסחו הוא והסנאטורית קירסטין ג'יליברנד מכתב הממוען לפדריקה מוגריני, הנציגה העליונה לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי. "על המכתב חתמו 36 סנאטורים, ובו גינינו את מאמצי אירופה להחיל מדיניות של סימון מוצרים ישראליים באותה יבשת, פעילות שהיא בפועל חרם על ישראל". 
מפלורידה באהבה 
כאשר נשאל מה השיג עד כה במאבקו ב־BDS השיב דויטש: "חרם, מניעת השקעות או הטלת עיצומים על ישראל הם צעדים המנוגדים להשגת פתרון של שלום לסכסוך הישראלי־פלסטיני, פתרון המבוסס על שתי מדינות. תמכתי בחקיקה לגינוי תנועת ה־BDS ושקלתי אפשרויות משפטיות להתנגדות לצעדיה. נוסף על כן, הפעלתי לחץ על משרד החינוך כדי שתהיה התייחסות רצינית לאנטישמיות בקמפוסים של הקולג'ים בארה"ב".
קרוז אמר כי הוא גאה שטקסס, המדינה שהוא מייצג, מובילה במאבק ב־BDS. "אנחנו עדים לעלייה מסוכנת באנטישמיות מסביב לעולם, ומחובתנו לגנותה בכל צורה ואופן", הוא שיתף. "ב־2017 חתם מושל טקסס גרג אבוט על חוק נגד ה־BDS אשר שלח מסר רב־עוצמה: טקסס תומכת בישראל ולא תנהל עסקים או תשקיע תקציב ציבורי בחברות המשתתפות בקמפיין כלכלי מפלה השואף לדה־לגיטימציה של ישראל ולהרס המדינה היהודית". 
גם מדינת פלורידה שותפה למאמץ נגד תנועת החרם. מושל פלורידה רון דה־סנטיס הגיע בחודש שעבר לביקור בישראל, מלווה במשלחת הרשמית הגדולה ביותר שהגיעה לישראל מארה"ב. בסיור שערך באוניברסיטת אריאל יצא חוצץ נגד ה־BDS ואמר: "אין מקום ל־BDS במדינת פלורידה, הסירו דאגה מלבכם בעניין זה".
דה־סנטיס הוסיף כי השתתף במאבק ב־Airbnb (ענקית השכרת הדירות לטווח זמן קצר) שנועד לגרום לה לחדול מהמדיניות האוסרת לפרסם בשירותיה דירות להשכרה ביהודה ושומרון. "ראו מה קרה", אמר. "בעקבות הצעדים שלנו ושל אחרים, ממש לאחרונה ביטלה Airbnb את מדיניותה המפלה".
דויטש אמר כי בהיותו חבר הצוות המיוחד למלחמה באנטישמיות, הוא סבור כי אין לקבל דעות קדומות על ישראל ועל יהודים - בפלורידה או בכל מקום אחר בארה"ב. "איננו יכולים להרשות לאנטישמיות להשתולל, אם היא צצה בימין או בשמאל, אצל אנשי ה'עליונות הלבנה' או בחוגים אנטי־ציונים. השנאה כלפי היהודים רק תגבר אם לא ננקוט עמדה ברורה נגדה".
עוד הוא אמר: "לא מקובל עלינו שקבוצות מנצלות את השנאה האלימה כלפי היהודים לטובת הרווח הפוליטי שלהן. כשאתה מתעלם מנושאים כמו אנטישמיות ותמיכה בישראל, אתה הופך את הקהילה היהודית ואת מדינת ישראל לבטוחות פחות".
"ישראל - סיפור של תקווה" 
כשנשאל על החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, השיב קרוז כי ירושלים היא המקום שבו השגרירות צריכה להיות. 
"ירושלים היא בירת ישראל מאז הקמתה של ישראל המודרנית, והיא הייתה הבירה הנצחית של העם היהודי לאורך יותר מ־3,000 שנה", אמר הסאנטור מטקסס. "העברת שגרירות ארה"ב לבירה החוקית של ישראל שולחת מסר חזק לכל מי ששואפים באופן בלתי ראוי לבצע דה־לגיטימציה לישראל".
עם זאת, התמונה אינה ורודה לחלוטין. לפחות שתי חברות קונגרס - אילהן עומאר וראשידה טאליב, שתיהן בעלות שורשים במזרח התיכון - תמכו באופן פומבי בתנועת ה־BDS. טאליב, דמוקרטית ממישיגן, אמרה כי רצונה להדגיש את "הפרת זכויות האדם של הפלסטינים מצד ישראל", בעוד עומאר, דמוקרטית ממינסוטה, הוסיפה כי היא מציעה דעה חלופית לעמדה המרכזית של ארה"ב, התומכת בישראל. "ישראל מחוקקת חוקים המכירים בה כמדינה יהודית אבל אינה מכירה בבני דתות אחרות החיים בה, ובכל זאת אנחנו רואים בה דמוקרטיה. אני כמעט נחנקת מזה", אמרה עומאר.
קרוז ודויטש דוחים על הסף דעות כאלו ואמרו כי ארה"ב מחויבת להגן על המדינה היהודית מכל האיומים נגדה, לרבות ה־BDS. "ארה"ב תומכת בישראל, שציינה לאחרונה 71 שנות עצמאות", אמר קרוז. "שבעה עשורים עברו מאז נשא ראש הממשלה דוד בן־גוריון את הצהרת העצמאות, והנשיא הארי טרומן הצהיר על ההכרה ההיסטורית. אני גאה לומר כי אמריקה מוסיפה לתמוך באופן יציב ובטוח בבנות בריתה".
"ישראל עמדה ב־71 שנים של מלחמות ואיומים ביטחוניים בלתי פוסקים, 71 שנים של קמפיינים גלובליים הקוראים לדה־לגיטימציה - אך הסיפור שלה הוא סיפור של תקווה", מוסיף דויטש. "המחויבות של הקונגרס של ארה"ב נותרה יציבה וחזקה. באופן אישי, אני ציוני גאה המגן במאמץ רב על החיבור הקרוב שלנו עם ישראל, חיבור המבוסס על ערכים משותפים".