הניו יורק טיימס דיווח הבוקר (שישי) כי הנשיא אישר לבצע תקיפה נרחבת באיראן, נגד מטרות שונות כמו מערכות מכ"ם וסוללות טילים שונות. על פי הדיווח, המסתמך על גורמים בכירים בממשל, המבצע המתוכנן בוטל בשלבים מתקדמים. לדבריהם, המטוסים היו באוויר והספינות הגיעו לאזור המתוכנן, אך נדרשו להסתובב. לא ברור מה גרם לנשיא לשנות את דעתו בנושא, והאם תוכנית התקיפה המתוכננת יכולה עדיין לצאת לפועל. בבית הלבן סירבו להגיב לדיווח, ולדברי העיתון, הם לא נתבקשו לדחות את פרסום הכתבה. 



התקיפה האמריקנית באיראן תוכננה ל-2:00 לפנות בוקר וכוונה נגד מספר יעדים איראניים, כך לפי הדיווח. ברשת ABC דווח כי החלטת טראמפ לבטל את התקיפה באיראן הלילה, התקבלה בניגוד לעמדת היועץ לביטחון לאומי בולטון ושר החוץ פומפאו - שתמכו בתקיפה.

רשות התעופה הפדרלית הוציאה הבוקר צו חירום האוסר על חברות התעופה האמריקאיות לטוס מעל חלקים בשטח האווירי של איראן - באזור מיצרי הורמוז ומפרץ עומאן. הצו הוצא בעקבות המתיחות במפרץ, ששיאה בהפלת המל"ט האמריקאי על ידי איראן. בהודעת הרשות נמסר כי "בעת יירוט המל"ט על ידי האיראנים, היו באזור מטוסים אזרחיים רבים". קדמה לכך הודעת חברת התעופה "יונייטד איירליינס", על כך שתשהה את הטיסות בקו ניו ג'רזי מומבאי, שעוברות באזור המדובר.

פקיד בבית הלבן אמר הלילה לרשת CNN האמריקאית כי "יש מחלוקת בין הנשיא דונלד טראמפ שלא חפץ בתגובה לאיראן לבין מזכיר ההגנה ג'ון בולטון שדוחף לכך". הוא ציין כי מזכיר המדינה מייק פומפאו נמצא בין שני הגורמים מבחינת דעתו. לדבריו, המטרה היא ליצור מחדש את ההרתעה, אך המצב עדיין מסוכן ולא יציב".
כמו כן, בכירים בפנטגון חשפו שקופית המתעדת, לטענתם, את מסלול הטיסה של הכלי שיורט על ידי איראן. ניתן לראות בשקופית כי בעת היירוט, הוא לא שהה בשטחה של איראן. 

הסנאטור צ'אק שומר, מנהיג המיעוט בסנאט, אמר לאחר התדרוך שהתקיים בבית הלבן, כי הוא מודאג מכך שטראמפ עשוי לגרור בטעות את וושינגטון למלחמה עם איראן. יו"ר בית הנבחרים, הסנטורית ננסי פלוסי אמרה לאחר התדרוך הארוך כי "על וושינגטון לפעול להפגת המתיחות מול טהרן". לדבריה, חיוני להישאר מתואמים עם בנות בריתנו ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע הסלמה".

בתוך כך, שגריר איראן באו"ם מאג'ד טקאט רבאנצ'י שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ובו התייחס ליירוט המל"ט האמריקני. הוא טען: "כי כלי הטיס חדר לשטח האווירי של איראן למרות אזהרות שהועברו ברשת הקשר", וקרא לקהילה הבינלאומית לדרוש שארצות הברית "תפסיק את צעדיה המשרים חוסר יציבות במזרח התיכון". בהמשך דבריו ציין כי איראן לא מעוניינת במלחמה, אך תפעל כדי להגן על שטחה.