ח”כ גדעון סער הוא המועמד המועדף על מצביעי הליכוד לעמוד בראש המפלגה, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ בשלב מסוים לפרוש מתפקידו. כך מעלה סקר שפורסם הבוקר (שישי) בתוכנית של ניסים משעל ברדיו ללא הפסקה 103FM.




על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר “מאגר מוחות”, סער מוביל בקרב מצביעי הליכוד עם 33% תמיכה, לפני השר ישראל כץ, עם 29%, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, עם 16%, והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן עם 6% תמיכה. באופן מפתיע, 10% ממצביעי הליכוד סבורים שאיילת שקד היא שצריכה לעמוד בראש הליכוד, אם וכאשר נתניהו ייאלץ לפרוש מתפקידו. בקרב כלל הציבור התמונה דומה: סער מוביל עם 27% תמיכה, לפני כץ ואדלשטיין עם 19%, שקד עם 13% וארדן עם 2% בלבד.

על פי הסקר, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, גוש הימין בראשות הליכוד היה מקבל 60 מנדטים בלבד ולא מצליח להרכיב קואליציה. הליכוד, על פי הסקר, יקבל בבחירות 34 מנדטים, יהדות התורה 8, ש”ס 8, איחוד מפלגות הימין 6, והימין החדש 4, סך הכל 60 מנדטים לגוש הימין. ליברמן מקבל בסקר 8 מנדטים, 3 יותר מאשר בכנסת היוצאת, ובהתאם להצהרותיו הוא יכול לכפות ממשלת אחדות על הליכוד וכחול לבן. גוש המרכז־שמאל מקבל 52 מנדטים: כחול לבן 33, חד"ש־תע"ל 6, מרצ 5, רע"ם־בל"ד 4 והעבודה 4. הסקר נערך אתמול בפאנל אינטרנטי בקרב מדגם של 501 משתתפים בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה 4%.