ביטל את התקיפה, מחזק את הסנקציות: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כתב הערב (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי ביום שני הקרוב יוטלו סנקציות נוספות על איראן. "איראן לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני", כתב טראמפ. "תחת התוכנית הנוראית של אובמה, הם היו מגיעים לנשק גרעיני תוך מספר שנים בודדות".



לדבריו, "אנו מטילים סנקציות חדשות וכבדות על איראן ביום שני. אני מצפה ליום בו הסנקציות האלו יוסרו, ואיראן תהפוך שוב לאומה פרודוקטיבית ומשגשגת. כמה שיותר מוקדם יותר טוב".




מוקדם יותר היום, התייחס טראמפ למתיחות מול איראן, על רקע תקרית הפלת המל"ט האמריקאי, ואיים כי "פעולה צבאית נגד איראן עדיין נמצאת על השולחן". כמו כן, כבר אז הוא הודיע: "אנחנו בכיוון של הטלת סנקציות נוספות על איראן. הסנקציות הללו יעצרו אותה מלפתח נשק גרעיני", והצהיר כי הוא יגיע לקמפ דיוויד על מנת לדון בנושא האיראני. 



לדבריו, "אנחנו יצרני הנפט המובילים בעולם, ואנחנו לא צריכים את מיצירי הורמוז, זה הכל סביב מניעת הפיכתה של איראן למדינה גרעינית. אני מקווה שאיראן חכמה ושאכפת לה מאנשיה". 



חלקי המל"ט האמריקאי שהופל על ידי איראן. צילום: רויטרס



"מלחמה תוביל להשמדת איראן"



אמש אמר הנשיא בראיון לרשת NBC כי הוא אינו מעוניין במלחמה נגד איראן, אך הזהיר כי אם אכן תתרחש מלחמה כזו, "היא תוביל להשמדה כפי שלא ראיתם מעולם".



"אני לא מחפש מלחמה, אך אם היא תהיה, היא תוביל להשמדה כפי שלא ראיתם מעולם. אבל אני לא מחפש את זה", כך אמר הנשיא בראיון. בתגובה, איראן מסרה היום כי היא תגיב בתקיפות לכל איום של ארה"ב נגדה. 



מוקדם יותר אתמול הסביר הנשיא בציוצים בטוויטר מדוע ביטל את התקיפה האמריקאית נגד מטרות איראניות בתגובה להפלת המל"ט, וטען כי התוכנית המוצעת הייתה לא מידתית, והייתה מסתיימת בהרג של מעל ל-100 איראנים.



טראמפ פתח את סדרת הציוצים בהפניית אצבע מאשימה כלפי קודמו בתפקיד, ברק אובמה, על כך שחתם על הסכם הגרעין, התייחס להטלת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית, ועל הנזק הכלכלי שנגרם למדינה וסיפר: "ביום שני האיראנים הפילו מל"ט ששייט מעל המים הבינלאומיים, היינו מוכנים לתקוף שלוש מטרות אתמול בלילה כששאלתי - 'כמה ייהרגו'. '150' ענה לי הגנרל, ו-10 דקות לפני הביצוע ביטלתי את התקיפה".



"זה לא מידתי מול הפלת מטוס לא מאוייש, ואני לא ממהר", המשיך טראמפ, "הצבא שלנו הוקם מחדש ומוכן לפעולה כשהוא הטוב בעולם. הסנקציות פוגעות באיראן ואתמול הוטלו עוד. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני, לא נגד ארצות הברית ולא נגד העולם", סיים הנשיא את דבריו.