תוכנית ה-50 מיליארד דולר: קושנר מבטיח השקעה בינ"ל בפלסטינים

אמריקה מכניסה את היד לכיס: תוכנית "50 מיליארד הדולר" של הממשל האמריקאי, המהווה חלק מעסקת המאה, נחשפה היום בראיון של ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ברויטרס. התכנית קוראת ליצירה של קרן השקעות בינלאומית שתרומם את הכלכלה הפלסטינית, לצד מדינות ערביות נוספות הנמצאות בשכנות לישראל ולרשות הפלסטינית.

לידיעה המלאה

קושנר בראיון. צילום: רויטרס


טראמפ: "פעולה צבאית נגד איראן עדיין נמצאת על השולחן"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס היום למתיחות מול איראן, על רקע תקרית הפלת המזל"ט האמריקאי, ואיים כי "פעולה צבאית נגד איראן - עדיין נמצאת על השולחן". בתוך כך, הוא הוסיף כי "אנחנו בכיוון של הטלת סנקציות נוספות על איראן. הסנקציות הללו יעצרו אותה מלפתח נשק גרעיני", והצהיר כי הוא יגיע לקמפ דיוויד על מנת לדון בנושא האיראני. 


טראמפ מאיים. צילום: רויטרס


שר החוץ האיראני פרסם את מסלול המל"ט האמריקאי: "אין ספק היכן הוא הופל"

קרב הגרסאות ממשיך: שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, העלה היום ךחשבון הטוויטר שלו תצלום של מפה, ובה נראה לטענתו מסלול המל"ט האמריקאי שהופל על ידי הרפובליקה האסלאמית. לדברי זריף, המפה מהווה הוכחה כי המל"ט אכן חדר למים הטריטוריאליים של איראן בעת שהופל. ארה"ב, כזכור, טענה כי המל"ט שהופל לא חדר לשטח האיראני.


קריין רשת "פרס". צילום: רשתות ערביות


המשטרה עצרה חשודה בתקיפת קטינים בפעוטון שניהלה בביתה

התעללות בפעוטות? המשטרה עצרה אמש חשודה בת 25 בתקיפת קטינים בפעוטון שניהלה בביתה בראש העין, זאת לאחר שהתקבלה תלונה למשטרה המקומית על חשד לאלימות. על פי החשד, החשודה הכתה את הקטינים במספר הזדמנויות. לאחר קבלת התלונות על אלימות, החשודה אותרה וזומנה לחקירה, בסיומה נעצרה.


התעללות בפעוטות (אילוסטרציה). צילום: אינג אימג'


 

"מה אתה צריך בית כנסת - אם אין לך אלוהים": מחאה חריפה נגד היועמ"ש



על גבי מאות רכבים בפתח תקווה הצמידו אמש גורמים עלומים מנשר מחאה חריף נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. על הפליירים נכתב: "מה אתה צריך בית כנסת, אם אין לך אלוהים", בצירוף תמונתו של מנדלבליט ולמטה השם: "שר הפשע". הפליירים הוצמדו לרכבים שחנו באותו רחוב בו מתגורר היועמ"ש.
יש לציין, כי ייתכן והפליירים פוזרו על ידי אנשי המחאה נגד השחיתות השלטונית, המתקיימת מזה כשנתיים במוצאי שבת בפתח תקווה, מחוץ לביתו של מנדלבליט. מנדלבליט, ילדיו והמאבטח שלו היו בדרכם לבית הכנסת כאשר נחשפו למעשה. המשטרה הגיעה במיידי והותירה ברשותם זימונים לחקירה.

לכתבה המלאה

אביחי מנדלבליט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 
טראמפ: "אם תהיה מלחמה עם איראן, היא תסתיים בהשמדה"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר אמש בראיון לרשת NBC כי הוא אינו מעוניין במלחמה נגד איראן, אך הזהיר כי אם אכן תתרחש מלחמה כזו, "היא תוביל להשמדה כפי שלא ראיתם מעולם". בתגובה, איראן מסרה היום כי היא תגיב בתקיפות לכל איום של ארה"ב נגדה. 

לכתבה המלאה

חלקי המל"ט האמריקאי שהופל. צילום: רויטרס

 
המתלוננת ה-16: עיתונאית אמריקאית מאשימה את טראמפ באונס

במקביל למשבר המתפתח עם איראן, שדיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהעבר שווים לרדוף אותו. אי ג'יין קרול, עיתונאית ופובלציסטית אמריקאית האשימה הערב (שישי) את טראמפ בכך שאנס אותה לפני 23 שנים. בכל הופכת קרול למתלוננת ה-16, שטוענת שהנשיא האמריקאי תקף אותה מינית. על פי קרול, האירוע התרחש בחנות הלבשה תחתונה בניו יורק, אז ביקש ממנה טראמפ עזרה במציאת מתנה לידידה.

לכתבה המלאה
 
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


שבת קטלנית: שלושה הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ

שלושה אנשים נהרגו היום על הכבישים, ביניהם רוכב אופנוע, נהג טרקטורון והולך רגל. רוכב האופנוע, כבן 40, נהרג בתאונת דרכים בכביש 31, מירידות מערד לצומת זוהר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום דיווחו כי רוכב האופנוע נמצא עם פגיעה רב מערכתית קשה, ללא סימני חיים, וקבעו את מותו. בנוסף, נער בן 16 נמצא ללא רוח חיים באזור ביר הדאג'. גורמי רפואה קבעו את מותו, לאחר שאותר פצוע על טרקטורון באזור, ככל הנראה כתוצאה מהתהפכות עצמית.
 
כמו כן, בתאונה קטלנית בכביש 90 נהרג הולך רגל מפגיעת רכב. צוותי הרפואה קבעו במקום את מותו של הולך הרגל, הנהג הפוגע נמלט ובהמשך הסגיר את עצמו. בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה. 

לכתבה המלאה

תאונת דרכים בכביש 31. צילום: דוברות מד"א


בלי מים וללא צל: עוף דורס הוחזק בתנאים קשים על גג מלון ביריחו

אנשי המנהל האזרחי חילצו אמש עוף דורס גדול מסוג חיוויאי, אשר הוחזק על גג מלון ביריחו בתנאים קשים ובאופן בלתי חוקי. החילוץ החל אחר שהגיע מידע ליחידת שמורת הטבע במנהל האזרחי, על החזקתו של העוף, שנחשב לציפור בר מוגנת, ואסורה להחזקה או סחר. 

לכתבה המלאה

חיוויאי שחולץ ביריחו. צילום: עמיר אלוני, דוברות מתפ"ש