ראש ממשלת אתיופיה, אבי אחמד, התייצב הבוקר (ראשון) מול מצלמות הטלוויזיה והודיע כי נערך ניסיון הפיכה במחוז אלמהרה שבצפון המדינה, ניסיון שנהדף. ראש הממשלה הוסיף כי במהלך ניסיון ההפיכה, נורה רמטכ"ל צבא אתיופיה, הגנרל סרה מקונן, על ידי שומר ראשו, ונהרג.



תושבי בירת המחוז, באהיר דאר סיפרו על האירוע ואמרו כי נשמעו יריות ברחובות העיר וחלק מהרחובות נסגרו לתנועה. לאחר האירועים עדכנה התקשורת במדינה כי ראש מחוז אלמהרה ופקיד בכיר נוסף, נהרגו בניסיון ההפיכה, וכי ראש שירותי הביטחון במדינה, הגנרל אסמניו טציגה, עומד מאחורי ניסיון ההפיכה, אך לא דיווחו האם על גורלו.



על פי הודעתו של אחמד, ניסיון ההפיכה התרחש במהלך ישיבת ממשלה מקומית באלמהרה, כאשר נפתחה לעברם אש. "כמה ממשתתפי הישיבה נהרגו, ואחרים נפצעו", אמר ראש הממשלה אך לא פירט. גם ראש הכוחות המיוחדים במדינה, תת הגנרל טפרה מאמו, התייחס לניסיון ההפיכה ואמר כי רוב המעורבים בניסיון ההפיכה נעצרו, אך הוסיף כי "חלקם עדיין חופשיים".



אחמד עלה לשלטון במדינה באפריל האחרון, ומאז ניסה לקדם רפורמות ליברליות במדינה ולפתוח אותה לעולם. ממשלתו שחררה אסירים פוליטיים, אפשרה הקמת ממשלות פוליטיות ופעלה נגד בכירים שהואשמו בהפרת זכויות אדם. אך בד בבד עם מהלכים אלה, התפרצה מחדש האלימות האתנית במדינה.