זה נשמע מובן מאליו, אבל גם בימינו יש מי שלא מבינים שלגדל חיות בר זה לא רק לא חוקי ונחשב להתעללות, אלא גם מסכן את חייהם. את הלקח הזה למדה בדרך הקשה משפחה מטרנגנו, מלזיה. אבי המשפחה נהרג לאחר שהותקף על ידי קוף המחמד שלהם ובנו נפצע קשה בתקרית. על פי כלי התקשורת המקומיים, האב בן ה-72, נגאה מוחמד, ניסה לגרום לקוף המחמד לטפס על עץ בחצר ביתם ולהביא לו אגוזי קוקוס.



אך בעל החיים ממש לא התלהב מהרעיון, ובתגובה תקף אותו וקרע לו עורק ראשי במפרק כף יד ימין. לאחר זמן מה, בנו זכריה בן ה-29 הבין שמשהו לא בסדר כשבחוץ נהיה שקט מידי, ומיהר החוצה לבדוק מה קורה. "הייתי בתוך הבית בזמן הזה והיה לי מוזר שכל כך שקט בחוץ", סיפר זכריה ,"כשהגעתי לשם, נחרדתי לראות את אבי שוכב מחוסר הכרה על הקרקע בלי לזוז, כשידו הימנית מדממת, ולא רחוק משם היה הקוף". 





תחילה הוא לא הבין שהקוף אחראי לכך, אך כשניסה לעזור לאביו, הקוף תקף אותו ונשך אותו בצוואר. למרבה המזל, אחד השכנים שמע אותו צועק בכאב והבריח משם את הקוף. הוא עזר לזכריה להיכנס פנימה והתקשר לאמבולנס וללוכדי חיות בר. עובדים של "מחלקת חיות הבר והגנים הלאומיים" שהגיעו למקום הזריקו חומר הרגעה לקוף ולכדו אותו, אך כי בשלב זה לא ידוע מה יעלה בגורלו.
 
למרבה הצער, האב מת במקום מאובדן דם ולא היה ניתן להצילו, בעוד בנו נלקחי לבית החולים כשהוא פצוע קשה בצווארו. בעודו מאושפז בבית החולים, זכריה סיפר בראיון שמשפחתו קנתה את הקוף כגור, על מנת לאלף אותו לעלות על העץ ולהוריד להם קוקוס. הוא הוסיף שכבר היו להם כחמישה קופים בעבר, אך אף אחד מהם לא עשה בעיות ולא תקף אותם מעולם.