רינת בת ה-31 נעצרה בשבוע שעבר, בחשד להשתמטות מהצבא במשך כ-13 שנים. היא נעצרה עם הגעתה ללשכת הגיוס בבאר שבע, על מנת להסדיר את מעמדה. לאחר מכן היא הובלה לכלא 4, בו היא עדיין כלואה.
"אם רינת היתה עריקה במשך 13 שנים לא היו אמורים לאפשר לה לטוס", ציין הבוקר (ראשון) חגי אסרף גיסה, "בשנה שעברה היא טסה לחו"ל עם אחותה, ואז בעצם אמרו לה שהיא נחשבת עריקה. הם נתנו לה לצאת מהארץ וכשהיא חזרה לקחתי את המושכות לידיים והייתי בקשר עם הצבא". לדבריו, המשפחה רדפה אחרי הצבא מהרגע שהתברר כי יש בעיה. "אני עצמי לקחתי אותה ללשכת הגיוס בבאר שבע אחרי שהצבא לא בא לחפש אותה", הוסיף בראיון ב"כאן ב'". 
למה היא לא שירתה בצבא?

רינת סובלת מהפרעות אכילה קשות כבר הרבה שנים ואני מפחד על המצב הבריאותי שלה. היא לא אוכלת כלום וביום חמישי היא התמוטטה לפני תחילת הדיון בבית הדין הצבאי ביפו ופונתה לבית החולים וולפסון בחולון. 
לדבריו, ייתכן שהיא לא הבינה נכון את המכתב שקיבלה מהצבא. "למה היא לא קיבלה מכתב?", תהה אסרף, "המכתב האחרון שנשלח אליה הוא משנת 2007 ואנחנו כבר באמצע 2019. חוץ מזה, הוא לא היה מכתב רשום כך שאנחנו לא יודעים אם הוא הגיע". הוא הוסיף: "הלכנו לסדר את מעמדה בלשכת הגיוס בבאר שבע ביום ראשון, עיכבו אותה במשך כמה שעות ובאזור השעה 16:00 החליטו לעצור אותה בטענה להשתמטות". 
אסרף טען כי בכלא לא נותנים לנו לדבר איתה. "מגבילים לה שיחות כאילו היא איזה מחבלת", הסביר, "אם הצבא יכול למצוא מחבל בתוך בור ברצועה, אז איך לא מצאו אותה 13 שנה?".
מה הצבא מבקש?
"בינתיים לא הודיעו לנו כלום. בדיון האחרון אמרו שיציגו פרטים נוספים בעוד כמה ימים ובדיון שהיה אמור להתקיים ביום חמישי היא התמוטטה. התרעתי בפני הצבא שיש לה הפרעות אכילה אבל הם לא מאמינים לנו שהמצב שלה מזעזע". 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר במי שחשודה בהשתמטות משירות צבאי של למעלה מ-11 שנים, לאחר שלא התייצבה לשירות בהתאם לחובה בדין. החשודה השלימה בעבר הליכי צו ראשון באופן מלא ונמצאה כשירה לשירות צבאי. החשודה אף הייתה בקשר עם לשכת הגיוס באותם שלבים ואף ניסתה לבקש לדחות את גיוסה סמוך למועד אליו נקראה. למרות זאת, לא התייצבה למועד הגיוס".
"משלא התייצבה, נשלח לביתה מכתב בעניין זה. באשר לטענה כי לחשודה פטור רפואי משירות - הרי שהפטור לא הוצג על ידה, ובנוסף לא נמצא לכך תיעוד אצל רשויות הגיוס.  חומר הראיות הועבר במלואו לסנגור של החשודה. מעצרה הוארך בהסכמת סנגורה לצורך שימוע עד ליום 24 ביוני 2019".