לקראת עסקת המאה: אמש חשף יועצו המיוחד של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לענייני המזרח התיכון, ג'ארד קושנר, את החלק הכלכלי בעסקת המאה שתתפרסם במלואה, ככל הנראה, בחודשים הקרובים. זאת, בסמוך לסדנה הכלכלית ביוזמה אמריקאית שתתרחש בעוד יומיים במנאמה, בירת בחריין. בשל החרפת היחסים בין ארה"ב לרשות הפלסטינית, לא תהיה נציגות פלסטינית בפסגה הכלכלית, ואבו מאזן לצד בכירים אחרים בפתח קוראים לעבר "תוכנית ה-50 מיליארד" קריאות בסגנון: "לא ניתן לקנות את פלסטין בכסף".

לאור אירועים אלה, התראיין בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM היום (ראשון), יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, כדורה פארס, ואמר: "כל התוכנית של טראמפ לא מתייחסת לעיקר ולמהות הסכסוך הישראלי-פלסטיני - ולכן עתידה להיעלם. התוכנית הזאת לא תצליח ולא תוביל אותנו לשום מקום. היא תצליח רק להשלות את העם הפלסטיני, את הישראלים ואת האזור תוך בזבוז עוד זמן".
 
מדוע לא לאפשר רווחה כלכלית לפלסטינים?
"אכן היו כבר אלף פסגות, בחלקן גם השתתפנו אך בסופו של דבר נחלנו כישלון חרוץ. מדברים היום על העברת מיליארדים – זהו שקר ואף אחד לא יראה אגורה אחת. זו תוכנית של אשליות".
 

המדיניות הערביות שלוקחות חלק בוועידה משקרות לפלסטינים?
"בדיוק כך. מתעלמים מהבעיה ומטפלים בעניינים צדדיים. זה כמו בן אדם שמגיע לבית חולים כי הוא סובל מבעיה בלב ונותנים לו תמריצים אחרים מבלי לטפל בעיקר הבעיה. לא צריך להשלות את עצמנו ולא צריך להתלהב. התוכנית הזאת תואמת לעמדות הימין הקיצוני שלא רוצה שלום באזור".
 
אולי הבכירים פלסטינים לא רוצים לשנות כי הם במצב כלכלי מעולה?
"התוכנית הזאת רק תבזבז זמן ותכין אותנו לעוד עימות עתידי כי היא מתייחסת רק לעמדות הימין הקיצוני בישראל. אם יעשו משעל עם בישראל וישאלו אם תוכנית שכזו תוכל להביא לשלום – הרוב המוחץ בציבור יאמר שלא".

הצעת לעשות סקר בישראל על תוכנית המאה. אני מציעה לעשות את הסקר גם ברשות ובעזה ולבחון את התוצאה.
"הייתה לו תוכנית לכבוש ולשלוח מיליוני פלסטינים לגלות. גם לנו יש תוכנית ובסוף אנחנו נקים את מדינתנו. צחי הנגבי אמר הבוקר שהקמת הגשר בין עזה לגדה המערבית תלויה בהיעלמותו של חמאס. אם הם רוצים להכריח את העם הפלסטיני לקבל החלטות ותוכניות שונות – צריך לשנות את העם הפלסטיני. העם הפלסטיני לא ישתנה. הוא ימשיך לעמוד איתן ולהיאבק".