נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכחיש את הדיווח על האולטימטום שנתן לאיראן לפיו עליה לשבת לשולחן המושא ומתן או שיתקוף אותה. בראיון לרשת NBC אמר היום (ראשון) טראמפ כי "לא העברתי מסר לטהרן, אני לא מחפש מלחמה". עוד אמר הנשיא, שהוא לא מאמין שאיראן מנסה להתגרות בו על ידי הפלת המל"ט. "אני חושב שהרפובליקה האסלאמית רוצתה לשאת ולתת", אמר. 



כזכור, בשבוע שעבר הפילה איראן מל:א אמריקאי שלטענתה חדרה לשטחה האווירי. בתגובה, כך דווח בניו יורק טיימס, הורה הנשיא האמריקאי לצבא ארצות הברית לצאת לתקיפה נגד מטרות איראניות אולם החליט לעצור אותה לפני שיצאה לפועל, משום שלדבריו לא הייתה מידתית



טראמפ אמר הלילה כי לא עצר את התוכנית לתקיפה צבאית על איראן, אלא רק הורה על השהייתה. "לא ביטלתי את התקיפה נגד איראן, כפי שמדווחים בצורה שגויה, רק מנעתי ממנה מלהתבצע בשלב זה", צייץ טראמפ.
 


הנשיא האמריקאי כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו כי ביום שני הקרוב יוטלו סנקציות נוספות על איראן. "איראן לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני", כתב טראמפ. "תחת התוכנית הנוראית של אובמה, הם היו מגיעים לנשק גרעיני תוך מספר שנים בודדות. אנחנו בכיוון של הטלת סנקציות נוספות על איראן. הסנקציות הללו יעצרו אותה מלפתח נשק גרעיני".
לדבריו, "אנו מטילים סנקציות חדשות וכבדות על איראן ביום שני. אני מצפה ליום בו הסנקציות האלו יוסרו, ואיראן תהפוך שוב לאומה פרודוקטיבית ומשגשגת. כמה שיותר מוקדם יותר טוב".

היום התייחס לתקרית המל"ט גם נשיא איראן חסן רוחאני, שאמר כי "כניסת המל"ט האמריקאי היא הפרה של המרחב האווירי האיראני ומציבה רף חדש של מתיחות במפרץ. מדובר באזור רגיש במיוחד וחשוב להרבה מדינות, ולכן אנו מצפים שגופים בינלאומיים יגיבו לכך בהתאם".

בסוף השבוע דווח ברויטרס, כי גורמים איראניים אמרו שטראמפ העביר לטהרן מסר גרך עומאן, לפיו עליה לשבת למשא ומתן או שיתקוף אותה, דיווח שהוא, כאמור, מכחיש.



הבוקר דווח בכלי התקשורת בארצות הברית שפיקוד הסייבר האמריקאי ביצע ביום חמישי שעבר מתקפת תגובה נגד איראן בתגובה לפיגועים בשבוע שעבר נגד שתי מכליות נפט במפרץ. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה על מתקפת סייבר נגד מערכות מחשב איראניות המשמשות לשליטה במשגרי טילים ורקטות. עוד נטען, כי המתקפה תוכננה במשך שבועות ויתכן שאף חודשים, והוצעה על ידי הפנטגון לאחר המתקפה על המכליות בשבוע שעבר. שני מקורות מודיעיניים לשעבר אמרו לאתר "יאהו" כי המתקפה כוונה גם נגד קבוצה הקשורה למשמרות המהפכה של איראן, שעקבה באופן דיגיטלי אחר כלי שיט צבאיים ואזרחיים שעברו במצר הורמוז במהלך השנים האחרונות, מה שאיפשר לה לאחרונה לבצע התקפות על ספינות באזור.