מה דעתכם על שילוב בין דקלון לנסים סרוסי, שספק אם הופיעו אי פעם יחד? ועוד שנצרף אליהם את שולה חן? אולי תגידו שנפלנו על הראש. ואומנם לא מדובר בשלישיית זמר חדשה ובלתי אפשרית, אבל לשלושת אלה ולכמה זמרים נוספים יש מכנה משותף מסקרן תחת השם: "תווים השניים", שיזם והפיק אבי רובינשטיין.



רובינשטיין (60), תשבצאי שחדר באמצעות תשבציו כמעט לכל אמצעי תקשורת, הרחיב לפני שבע שנים את "ממלכת המילים", ונהיה גם פזמונאי. אף שלהיט של ממש טרם יצא מתחת ידיו, הבריק במוחו הרעיון למיזם "תווים השניים", שבו נקראים אמנים ותיקים לשיר פזמון שלו עם ילדיהם בדואט.





ראשון קרא רובינשטיין לדגל את מיכל טל, הצרובה לנצח בתודעת העם כמי ששרה בקול רוטט את "ליושינקה", כדי להקליט עם בתה אליה, עורכת דין ביומיום ושותפתה להופעות, שיר משלו שהלחין פרופ' גידי קורן, אבי להקת "האחים והאחיות". "הפרויקט נחמד והכוונה טובה, אם כי אני לא רואה עדיין הו־הה סביב העניין", מודה טל.



עד מהרה נסוג רובינשטיין מהנוסחה של הורים וילדיהם דווקא. וכך, דקלון שר עם נכדו אליחי שיר שהלחין ועיבד אריה ברקוביץ', מהמפיקים הבולטים בתחום הזמר הים תיכוני; ואופירה גלוסקא התבקשה לבצע שיר לא עם בנה - גיא שגיא, זמר מחונן שאיתו היא חולקת מופע מצליח - אלא עם נעם, בנו של רובינשטיין. "הפרויקט יפה, אבל באולפן הופתעתי", מציינת גלוסקא.





לעומתם, נסים סרוסי, היושב בפריז, התכבד לשיר עם בתו, אודרי, ולשולה חן הזדמן כאן להקליט, לראשונה, שיר עם איתמר, הבן שלה ושל אבי קורן. ה"ילד", בוגר תלמה ילין, כבר בן 40, ולדברי אמו הוא שר יפה, אבל חן שמחה שהוא לא הפך לזמר מקצועי אלא בחר בעיסוק חינוכי. "להיות זמר זה מקצוע קשה", היא אומרת, "והמיזם של אבי לטובת אמנים ותיקים ראוי לכל שבח".



אבל הוא אינו מנצל אתכם כדי להתפרסם?
"אבי מנצל אותנו כמו שאנחנו מנצלים אותו, כשכל ההפקה על חשבונו".