יו"ר ארגון הכבאים המקצועיים, אברהם אנקורי, הגיש היום (ראשון) כתב תביעה נגד ראש מטה הנציבות, אמיר לוי, בגין לשון הרע, ובו הוא דורש פיצויים בסך 50 אלף שקל. לפי כתב התביעה, התובע טוען כי הנתבע פרסם במהלך שידור תכנית הרדיו "לא דופקות חשבון" פרסום שקרי.



עוד טוען התובע כי בפרסום פגע הנתבע בשמו הטוב של התובע, זאת בחוסר תום לב ומתוך מטרה לפגוע ולהזיק, ותוך שהוא יודע שהדברים שהוא מפרסם אינם נכונים. 

בכתב התביעה מצוין כי בזמן שבחודש שעבר התחוללו שריפות קשות ברחבי הארץ, עלה התובע לראיון בתכנית הרדיו, והתריע על חשש מהותי בפגיעה בחיי אדם. לאחר מכן, הועלה הנתבע לשידור, המכהן כראש מטה הנציבות, ואמר כי "רק לציין כי אותו אחד שעלה לשידור (בהתייחס לתובע) וחלק מחבר מרעיו בכלל היו באילת בזמן שאנחנו נלחמנו פה בשריפות". בתגובה לדבריו הגיבה השדרנית בהתפלאות, וקראה "אווה-אה". 

בכתב התביעה מצוין כי הנתבע, בשל תפקידו הבכיר ובעקבות פרסום אחר אודות הימצאות התובע בעת אירועי השריפות, ידע כי דבריו אינם אמת ובכל זאת בחר לפרסמם מעל גלי האתר, וזאת מתוך כוונה לפגוע בשמו הטוב של התובע. 
בתוך כך התובע טוען כי מדובר בלשון הרע, כאשר הנתבע ביקש להוציא דיבתו רעה ולפגוע בפרנסתו של התובע. כאמור, התובע דורש פיצוי בסך 50 אלף ש"ח, בתוספת הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה.